پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: کتاب «مفاهیم تربیتی در قصه حضرت یوسف(ع)» نوشته آیت‌الله سیدکاظم حسینی‌حائری با ترجمه و تحقیق دکتر سیدمهدی نوری کیذقانی(عضو هیأت علمی دانشگاه حکیم سبزواری) و مدینه قشلاقی ترجمه شده و به‌زودی از سوی دفتر نشر معارف منتشر خواهد شد.

کتاب «مفاهیم تربیتی در قصه یوسف(ع)» تفسیر سوره یوسف(ع) و سخنرانی‌های تربیتی انتخاب شده از قصه حضرت یوسف(ع) آیت‌الله سیدکاظم حائری در شب‌های جمعه در جمع طلاب حوزه علمیه، فرهنگیان و دیگر اقشار مردمی است که در شهر مقدس قم ایراد شده است.

این کتاب شامل تفسیر و توضیح جنبه های تربیتی و اخلاقی سوره یوسف(ع) است. این تفسیر شامل در بخش نخست این نوشتار، پس از نقل تعدادی از آیات در پانوشت صفحات، رابطه میان کلمات، معانی واژه ها، اعراب، تجزیه و ترکیب آن‌ها آمده است. در بخش دیگر نیز تعالیم، معارف تربیتی و پیام‏های معنوی هر آیه به اختصار بیان شده است. نویسنده در توضیح هر آیه، روش و پیام قرآن در خودسازی، توسعه اخلاق حسنه، ایمان و تقوی و نقش پیامبرانی چون یوسف(ع) و یعقوب(ع) در عملیاتی کردن اخلاق الاهی و معنوی را تشریح کرده است.

برخی از عناوین و سرفصل‌های این کتاب عبارتند از: منظور از «أَحْسَنَ الْقَصَصِ» چیست؟، کاری که یعقوب(ع) به دنبال رؤیای یوسف(ع) انجام داد، نکوهش حسد، اراده خدا بالاتر ازهر اراده‌ای است، تأثیر حسد در جان‌ها، پناه بردن به توبه زمان ارتکاب گناه، تبعید یوسف به جای کشتن او، دلیل آوردن یعقوب(ع) به ترس از این‌که گرگ یوسف(ع) را بخورد، اعتماد به غیر خدا سزاوار نیست، علم یعقوب(ع) به دروغ برادران یوسف(ع)، به بردگی گرفتن یوسف(ع)، مقدمات رسیدن یوسف(ع) به کمالات الاهی، منظور از بلوغ أشد و حکم چیست؟، نیرنگ زن عزیز برای دفع سرزنش از خودش، زندان برای یوسف(ع) دوست داشتنی‌تر است، تصمیم بر زندانی کردن یوسف(ع) بعد از دیدن نشانه‌ها، رؤیای پادشاه و تعبیر یوسف(ع)، یوسف(ع) عهده‌دار خزانه‌های زمین می‌شود و...

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی