پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۳۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: کتاب «آموزش کیفی؛ تجربه‌های موفق یونسکو» از مجموعه کتاب‌های «آموزه‌های تربیتی؛ کتابی برای مربیان و اولیاء» به‌کوشش انتشارات سخن روانه بازار نشر شد. تجربه‌های موفق مدارس وابسته به یونسکو در زمینۀ آموزش کیفی، در پنج سطح مدرسه، ملی، منطقه‌ای، بین منطقه‌ای و بین‌المللی گزارش شده است. این کتاب به قلم زهرا بازرگان، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و ساناز ابراهیم‌نژاد  در 191 صفحه به زبان فارسی برگردانده شد و با بهاء 125000 ریال در دست‌رس علاقه‌مندان قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۱۴

پایگاه خبری رب: همایش «سوادآموزی و ارتقای سلامت» به کوشش مرکز آموزش عالی کاشمر و سازمان نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود. این همایش با هدف دسترسی سریع به دیدگاه‌های صاحب‌نظران و افزایش مشارکت آنان، به صورت مجازی و در قالب «وبینار» اجرا خواهد شد و کلیه مقالاتی که پذیرش بگیرند در کنسرسیوم محتوای ملی، نمایه خواهند شد. تاریخ برگزاری همایش، 14 آبان‌ماه سال 1394 و مهلت ارسال چکیده تفصیلی تا 30 مهرماه است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۷

پایگاه خبری رب: نشست معرفی و تحلیل کتاب «پداگوژی؛ علم و هنرِ یاددهی-یادگیری: از دوران باستان تا به امروز» دوشنبه 26 مردادماه با حضور حیدر تورانی، نادر سلسبیلی، محمدرضا سرکارآرانی، علی‌رضا عصاره، محمود امانی‌طهرانی، محمدرضا بهرنگی، عباس بازرگان و فریده مشایخ در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مرداد ۹۴ ، ۱۰:۴۹

پایگاه خبری رب: کارگاه دو روزۀ «کاربرد الگوهای انسان‌شناسی در مطالعه قرآن کریم» توسط انجمن مطالعات قرآن و فرهنگ اسلامی ایران و زیر نظر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. در این کارگاه احمدپاکت‌چی، مدیر گروه علوم قرآن دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام)، مهدی مطیع، عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان، فرهنگ مهروش، هیئت علمی دانشگاه آزاد گرگان و یحیی میرحسینی، پژوهشگر حوزۀ دین و عرفان به سخنرانی خواهند پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۴۲

پایگاه خبری رب: پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با همکاری انجمن مطالعات برنامه درسی ایران، انجمن مدیریت آموزشی ایران و دانشگاه فرهنگیان، میزگرد نقد و بررسی کتاب «پداگوژی» را با حضور دکتر فریده مشایخ (مترجم کتاب) برگزار می‌کند. در این میزگرد که با مدیریت دکتر حیدر تورانی و دکتر نادر سلسبیلی اداره خواهد شد، دکتر محمود مهرمحمدی، دکتر محمدرضا سرکارآرانی، دکتر علی‌رضا عصاره و  دکتر محمود امانی‌طهرانی به ارائه نقد و نظرات خود خواهند پرداخت. خانه اندیشمندان علوم انسانی روز دوشنبه 26 مرداد 1394، ساعت 8:30 تا 12:30 میزبان این نشست می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۱۹

پایگاه خبری رب: چهل‌ودومین نشست تخصصی ترویج کتابخوانی کتا‌خانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، با موضوع «زیبایی‌شناسی ادبیات کودک و ترویج خواندن» برگزار می‌شود. این نشست با سخنرانی مهدی حجوانی، نویسندۀ کتاب «زیبایی‌شناسی ادبیات کودک» و امیرعلی نجومیان، مؤلف‌ مقالۀ «به‌سوی تعریفی تازه از ادبیات تطبیقی و نقد تطبیقی» در کتابخانه مرجع کانون برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۸:۳۳

پایگاه خبری رب: بر اساس اطلاعات آماری موسسه خانه کتاب 140 عنوان کتاب در مردادماه 1394 در حوزه علوم انسانی منتشر شده است. از میان 140 عنوان کتاب 91 عنوان چاپ نخست و 49 عنوان بازچاپ هستند. همچنین 115 عنوان تالیف و 25 عنوان ترجمه در این آمار جای گرفته‌اند. ناشران تهرانی 116 عنوان و ناشران شهرستانی 24 عنوان کتاب در این زمینه منتشر کرده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مرداد ۹۴ ، ۱۳:۱۴

پایگاه خبری رب: پنجمین نشست علمی تخصصی معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه فرهنگیان، با عنوان «نقش سواد فن‌آوری و اطلاعاتی در حرفۀ معلمی» برگزار می‌شود. این نشست که با توجه به اهمیت سواد فن‌آوری در حرفۀ معلمی و در راستای برنامۀ تکوین گفتمان تربیت معلم برگزار می‌شود، با سخنرانی دکتر محمد عطاران، استاد دانشگاه خوارزمی برپا خواهد شد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ مرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۷

 پایگاه خبری رب: «مشکلات یادگیری؛ آن‌چه معلمان باید بدانند»، عنوان کتابی است که پیتر وست وود آن را در قالب شش فصل، به منظور آشنایی معلمان با دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، شناسایی به موقع و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود این وضعیت نوشته است. این اثر که به کوشش حبیب امانی (کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی) و فهیمه آرین (کارشناس گفتاردرمانی)  در 176 صفحه ترجمه شده و به‌دست جلیل باباپور خیرالدین (عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه تبریز) ویراسته شده، توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ مرداد ۹۴ ، ۲۰:۰۱

پایگاه خبری رب: مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، چهاردهمین نشست از سلسله نشست‌های اندیشه­‌ورزی خود را با موضوع «تدوین الگوهای نظری با صبغۀ اسلامی و ایرانی؛ راه‌کاری مناسب برای پشتیبانی نظری از فرایند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی راهبردی در افق چشم‌انداز 1404 جمهوری اسلامی ایران» برگزار می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ مرداد ۹۴ ، ۱۱:۵۶