پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۲۲ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرنگار مهر،کتاب «غایب بزرگ مدرسه: کندوکاو اخلاقی» اثر متیو لیپمن و آن مارگارت شارپ، به همت انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی منتشر شد.

 کتاب «غایب بزرگ مدرسه؛ کندوکاو اخلاقی» نوشتۀ متیو لیپمن و آن مارگارت شارپ، به همت روح‌الله کریمی ترجمه و توسط انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، منتشر شد. این کتاب در دو جلد و در ۷۲۰ صفحه به بهای ۴۰۰۰۰ تومان وارد بازار نشر شد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۷

پایگاه خبری رب: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به کوشش انجمن علمی دانشجویی فلسفه آموزش و پرورش و همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه خوارزمی نقد و بررسی می‌شود. 

دکتر سوسن کشاورز، عضو هئیت علمی دانشگاه خوارزمی و عضو کمیته برنامه‌ریزی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در مقام موافق و دکتر یحیی قائدی، عضو هئیت علمی دانشگاه خوارزمی در جایگاه منتقد در این جلسه حضور خواهند یافت. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۸:۳۱

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر صدوبیست‌ویکمین شماره فصل‌نامه «تعلیم و تربیت» در بهار سال 1394 منتشر و در تارنمای پژوهش‌گاه مطالعات آموزش و پرورش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۴:۲۳

پایگاه خبری رب: اندیشکده تعلیم و تربیت دال بیست‌وسومین شمارۀ خبرنامه «پُرسا» را منتشر کرد که در آن به مرور بیانات رهبر انقلاب در دیدار با فرهنگیان، ابهامات درباره طرح رتبه‌بندی معلمان، سرنوشت تدوین نقشه راه اجرای سند تحول و ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش برای جبران کمبود معلم در مقطع ابتدایی پرداخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۳:۰۷
پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر واحد تحقیق، توسعه و آموزش ریاضی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در نیم‌سال دوم تحصیلی 94-93 مجموعه جلسات آموزشی در حوزه آموزش ریاضی برگزار می‌کند. این مجموعه نشست‌ها که از تاریخ 5 بهمن‌ماه 1393 آغاز شده و تا 31 خرداد 1394 ادامه می‌یابد، شامل هفده جلسه می‌شود که تا کنون یازده جلسه آن برگزار شده است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۰:۱۰
پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه ژورنال‌کلاب گروه «فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران» با هم‌کاری «انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران» دوشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
 در این جلسه، مقاله «بازاندیشی بر تناسب فلسفه تعلیم و تربیت برای سیاستگذاری تربیتی» (Re-thinking the Relevance of Philosophy of Education for Educational Policy Making) که اثری است از «Morwenna Griffiths» مرور می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۱:۵۷

ویژه دانشجویان رشته علوم تربیتی؛ گرایش فلسفه تعلیم و تربیت

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ ارديبهشت ۹۴ ، ۱۶:۴۷

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر نهمین همایش «ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی» روزهای 23 و 24 اردی‌بهشت 1394 در پردیس نسیبه  دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۹:۴۹

پایگاه خبری رب: به گزارش فرهنگ امروز نشست «آموزش تاریخ در مدارس و دانشگاه‌ها» در دانشگاه تهران برگزار میشود.

این نشست به کوشش انجمن علمی دانشجویان تاریخ دانشگاه تهران، یکشنبه ۲۰ اردی‌بهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۰ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی، تالار استاد اقبال آشتیانی برپا خواهد شد.

در این نشت، دکتر گودرز رشتیانی، دکتر زهرا حاتمی و حامد سلطان‌زاده به بررسی فرصت‌های شغلی رشته تاریخ با تمرکز بر آموزش تاریخ در مدارس و دانشگاه‌ها می‌پردازند.

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۳۵

«فرهنگ امروز» در بخش پیش‌خوان این شماره، به بررسی کارنامه سازمان سمت پرداخته است؛ این‌که آیا سمت توانسته طبق اساس‌نامه خود در تولید کتب درسی دانشگاهی و اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها موفق عمل کند؟ فهرست مطالب این پرونده از این قرار است:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ ارديبهشت ۹۴ ، ۰۸:۵۵