پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۲۸ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: ویرایش هفتم کتاب «روان‌شناسی پرورشی نوین» با عنوان فرعی روان‌شناسی یادگیری و آموزش، به کوشش نشر دوران تجدید چاپ و روانۀ بازار کتاب شد. این اثر به قلم دکتر علی­‌اکبر سیف، استاد دانشگاه علامه طباطبایی نوشته شده است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آبان ۹۴ ، ۱۱:۰۷

پایگاه خبری رب: به گزارش عیارآنلاین، در شماره چهل‌وچهارم خبرنامه پُرسا، به تعطیلی کمیته معیشت معلمان، تأسیس مدارس بین‌المللی در مناطق آزاد و رسیدگی به دانش‌آموزان عشایری پرداخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آبان ۹۴ ، ۱۸:۵۸

پایگاه خبری رب: دانشگاه اصفهان با مشارکت بنیاد ملّی بازی‌های رایانه‌ای، اولین کنفرانس ملّی «بازی‌های رایانه‌ای؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» را در بهمن 1394 برگزار خواهد نمود. این همایش علمی به همراه رویدادهای جانبی آن فرصتی را برای هم‌اندیشی و ارتقاء همکاری میان متخصصان فنی و علوم انسانی کشور و همچنین، نمایش ظرفیت‌های صنعت ملّی بازی‌های رایانه‌ای به مدیران و سیاست‌گذاران فرهنگی و اجتماعی فراهم خواهد آورد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۱۲

پایگاه خبری رب: کارگاه آموزشی «تربیت جنسی کودکان و نوجوانان و پیش‌گیری از سوءاستفاده جنسی» به کوشش مؤسسه روان‌شناسی و علوم تربیتی دکتر کاردان برگزار می­ شود. این کارگاه با تدریس دکتر پریسا جهانلو، پزشک و پژوهش‌گر حوزۀ سلامت جنسی، روز سه‌شنبه 24 آذر 1394 از ساعت 8 تا 16 در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران از علاقه ­مندان میزبانی خواهد کرد. هزینه شرکت در کارگاه 120000 تومان و برای دانشجویان دانشگاه تهران 100000 تومان است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۰۰:۰۷

پایگاه خبری رب: جلد اول مجموعه کتاب‌های آموزش مربی فلسفه برای کودکان با عنوان «درآمدی بر برنامۀ فلسفه برای کودکان» نوشتۀ دکتر مراد یاری‌دهنوی به کوشش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با شمارگان 500 نسخه وارد بازار نشر شد.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۴ ، ۱۰:۰۹

پایگاه خبری رب: به گزارش سرویس آموزش‌وپرورش عیارآنلاین، در پُرسای چهل‌وسوم به روند اجرای سازمان طرح شهاب، اظهار نظر یکی از اعضای سازمان مدیریت دربارۀ آموزش‌وپرورش و روند استخدام دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان پرداخته شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۸

پایگاه خبری رب: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مناظره‌ای علمی با موضوع «مسئله تجدد در ایران» برگزار می‌کند. مناظره‌کنندگان این نشست، دکتر نعمت‌الله فاضلی، دانش‌یار انسان‌شناسی و مطالعات فرهنگی و رئیس پژوهشکده مطالعات اجتماعی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر موسی نجفی، استاد تمام علوم سیاسی و رئیس پژوهشکده اندیشه سیاسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی می‌باشند. این مناظره دو‌شنبه 25 آبان‌ماه از ساعت 10 تا 12 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به نشانی تهران، بزرگراه کردستان، خیابان ایران‌شناسی (64) برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۲:۰۴

 پایگاه خبری رب: دومین کرسی ترویجی و نظریه‌پردازی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در سال جاری برگزار می‌شود. در این کرسی دکتر حسین عبداللهی (استادیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی) با موضوع «جایگاه نظریۀ برنامه‌ریزی آموزشی مبتنی بر انگیزش در نظام برنامه‌ریزی توسعه آموزش‌وپرورش ایران» سخنرانی خواهد کرد و پس از وی، دکتر عباس عباس‌پور (استاد گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی) و دکتر ابوالقاسم نادری (دانشیار گروه مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه تهران) به نقد و ارزیابی دیدگاه ایشان می‌پردازند. گفتنی است این نشست با مدیریت دکتر حسن ملکی (استاد گروه برنامه‌ریزی درسی دانشگاه علامه طباطبایی) روز دوشنبه 25 آبان‌ماه 1394 از ساعت 10:30 تا 12 در سالن آمفی‌تئاتر دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی(دهکده المپیک) برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۲۹

پایگاه خبری رب: کارگاه معلمی فیزیک ویژۀ دبیران دورۀ اول متوسطه (از مجموعۀ کارگاه‌های معلمی علوم تجربی) با محوریت تولید محتوای علمی برگزار می‌شود. این کارگاه آموزشی به کوشش «الگوی تعلیم و تربیت قاف»، ویژه معلمین فیزیک و علوم تجربی دوره اول متوسطه در روزهای پنج‌شنبه 28 آبان ماه ساعت 14 تا 18 و جمعه 29 آبان ماه ساعت 8 تا 17 برپا می‌شود. اعضای شورای برنامه‌ریزی رشد معلم، محمدرضا حشمتی، سعیده باقری و فرزانه نوراللهی، ارائه‌دهندگان این کارگاه خواهند بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۸ آبان ۹۴ ، ۰۶:۵۵

پایگاه خبری رب: کتاب «مؤلفه‌ها و ویژگی‌های  تعلیم‌وتربیت در مکتب انتقادی»، کتابی است که به‌تازگی و به قلم دکتر اکبر صالحی، عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی با هم‌کاری سهیلا غلامی هره‌دشتی نگاشته شده و به کوشش انتشارات ندای کارآفرین به چاپ رسیده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۰۹:۴۳