پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۱۸ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: سمپوزیوم سه روزه آموزشی ـ ترویجی «درگاه‌های ورود به گسترۀ علوم شناختی» از هفت‌ام تا نه‌ام اردیبهشت‌ماه با حضور اساتید حوزۀ علوم شناختی و دانشجویان کارشناسی در پژوهشکدۀ علوم شناختی و مغز دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۲۳

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «نظریۀ برنامۀ درسی؛ چیستی، ساختار، فرایند و عمل»، گردآوری و ترجمۀ اصغر سلطانی، استادیار برنامه‌ریزی درسی و عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، به همت جهاد دانشگاهی کرمان منتشر شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۱۱:۰۲

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر الگوی حکمی- اجتهادی دکتر خسروپناه برای تولید علوم انسانی اسلامی در کرسی آزاداندیشی دانشگاه امام صادق(علیه‌السلام) بازخوانی و ارزیابی می‌شود.

در این نشست حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران به ارائه بحث می‌پردازد و الگوی حکمی- اجتهادی در تولید علوم انسانی اسلامی را معرفی می‌کند و دکتر محمدکاظم فرقانی، عضو گروه فلسفه و کلام دانشکده الاهیات دانشگاه امام صادق(ع) به نقد این الگو خواهد پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۲۷

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر معاونت پژوهشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، نشست «تبیین و بازسازی آموزش مهارت‌ها در برنامه درسی پایدیا» را برگزار می‌کند. دکتر سمیرا حیدری، دکترای فلسفه آموزش و پرورش در این نشست علمی به بازخوانی و بازسازی آموزش مهارت‌ها در برنامه درسی پایدیا می‌پردازد.

این نشست روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در اتاق شورای دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به نشانی بزرگراه شهید دکتر چمران، خیابان جلال آل احمد، روبه‌روی کوی نصر، خیابان دکتر کاردان برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۱۸

پایگاه خبری رب: اندیشکده تعلیم و تربیت دال بیستمین بسته خبری پایش و رصد سیاست‌های آموزشی ایران را منتشر کرد. در این شماره از پرسا به عدم تحقق وعده وزیر برای تهیه نقشه راه اجرای سند تحول، جزئیات طرح رتبه بندی معلمان، آزمون استخدام نیروهای جدید، تعیین وضعیت انتخاب رشته در مقطع متوسطه و لزوم استفاده از ظرفیت‌های خارج وزارتخانه برای تألیف کتب پرداخته می‌شود. در ادامه، متن این بسته خبری را از نظر می‌گذرانید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ فروردين ۹۴ ، ۱۷:۳۴

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، نشست بررسی پیش‌فرض‌های تبارشناسانه در شکل‌گیری نظام آموزشی مدرن در ایران در دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی برگزار می‌شود. دکتر مرضیه عالی، دکترای فلسفه آموزش و پرورش در این نشست علمی به بازکاوی پیش‌فرض‌های تبارشناختی در شکل‌گیری نظام آموزشی مدرن در ایران می‌پردازد. 

این نشست روز دوشنبه ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در اتاق شورای دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به نشانی بزرگراه شهید دکتر چمران، خیابان جلال آل‌احمد، روبه‌روی کوی نصر، خیابان دکتر کاردان برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۴۸

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر کمیسیون «آموزش و پرورش و تحول بنیادین علوم انسانی»، وابسته به سومین کنگرۀ علوم انسانی اسلامی با هم‌کاری مؤسسه اشراق، اولین نشست از مجموعه نشست‌های «آموزش و پرورش و تحول علوم انسانی» را برگزار می‌کند.

در این نشست محمد آزین(مدیر عامل مؤسسه مطالعات راهبردی تعلیم و تربیت برهان)، علی امینیان(معاون برنامه‌ریزی مجتمع آموزشی فرهنگ)، محمدحسین راحمی(مسئول گروه مطالعات نظری مرکز آموزش علوم انسانی فائزون) و اردوان مجیدی(پژوهش‌گر و مؤسس مدرسه حکمت بابلسر) به ارائه ایده‌های خود در باب موضوع «سازمان‌دهی ظرفیت‌های مردمی در آموزش و پرورش جهت تحول بنیادین در علوم انسانی» خواهند پرداخت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۴۷

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر گروه مطالعات قرآن و حدیث پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی از عموم پژوهشگران و اندیشمندان گرامی برای ارسال مقاله به همایش ملی «المیزان و مبانی و منطق تولید علوم انسانی» دعوت به عمل آورد.

بر اساس این فراخوان، مهلت ارسال چکیده مقاله تا انتهای اردیبهشت 1394 می‌باشد و متن کامل مقاله باید تا آخر شهریور 1394 ارسال شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۳:۴۵

پایگاه خبری رب: اولین جلسه دوره صدساعتی تربیت مربی برای برنامه فلسفه برای کودکان زیر نظر دکتر یحیی قائدی، پنج‌شنبه ۲۰ فروردین 1394، رأس ساعت ۹ صبح در دانشگاه خوارزمی تهران برگزار می‌شود. هم‌چنین اولین جلسه کارگاه تکمیلی سطح ۲ تربیت مربی نیز روز جمعه ۲۱ فروردین 1394 ساعت ۹ صبح در سالن پروین اعتصامی دانشگاه خوارزمی برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۲:۳۰

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، در سیزدهمین همایش سالانه انجمن مطالعات برنامه درسی ایران که ۳۱ اردیبهشت‌ماه در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می‌شود، «برنامه درسی در ایران؛ فاصله نظر و عمل» بررسی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ فروردين ۹۴ ، ۱۴:۲۴