پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر نهمین همایش «ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی» روزهای 23 و 24 اردی‌بهشت 1394 در پردیس نسیبه  دانشگاه فرهنگیان برگزار می‌شود.

توسعه پایدار نظام آموزش عالی، به عنوان پر ارزش‌ترین نهادهای جامعه در پیش‌برد و توسعه دانش، فنآوری، میراث فرهنگی و ارزشهای حاکم بر آن، مستلزم رشد موزون و همگام ابعاد کمی و کیفی این نظام پویاست و اعتلای روزافزون آن مرهون طراحی و استقرار نظامهای تعالی‌بخش و تداعی‌گر همت عالی دغدغه‌داران این عرصه در دهه اخیر در حوزه ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی می‌باشد.

تا کنون هشت دوره همایش «ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی» در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتی شریف برگزار گردیده است و این بار با میزبانی و محوریت دانشگاه فرهنگیان و همکاری نهادهایی هم‌چون وزارت علوم تحقیقات و فن‌آوری، وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش آموزش کشور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران و سازمان سمت ظرفیتی دیگر را برای حضور اندیشمندان، پژوهشگران و دانشجویان فراهم آمده تا آخرین دستاوردهای علمی معطوف به محورهای دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش «ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی» بررسی شود و با هم‌اندیشی علمی و نمایه‌سازی مقالات به تولید ایده‌های علمی پرداخته شود.

محورهای اصلی دومین کنفرانس ملی و نهمین همایش «ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی» عبارت است از: 

1)نقش و جایگاه ارزیابی سیاست‌ها، ساختارسازی و مدیریت آموزش عالی در تضمین کیفیت

2)مبانی، الگوها، سیاست‌ها، ساختارها، برنامه ها و فرایند اجرایی ارزیابی کیفیت در آموزش عالی ایران و جهان

3)نقش فرهنگ در ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام‌های دانشگاهی و چگونگی ارتقاء فرهنگ ارزیابی کیفیت  در آموزش عالی کشور

4)رابطه کیفیت مؤلفه های نظام‌های آموزشی پیش از دانشگاه  و کیفیت نظام‌های دانشگاهی

5)ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی ویژه تربیت معلم در ایران و جهان

6)ارزیابی کیفیت مؤلفه های نظام آموزش عالی(اعضای هیأت علمی، برنامه‌های درسی، محتوای آموزشی، محیط آموزشی و فرایند یاددهی و یادگیری) با تأکید بر نیازهای توسعه کشور

7)نتایج ارزیابی کیفیت نظام‌های دانشگاهی و چگونگی کاربست پیشنهادات در جهت اقدام برای بهبودی

8)نقش عوامل برون دانشگاهی در کیفیت آموزش عالی

9)ارزیابی عملکرد زیرنظام‌های آموزش عالی ایران

در این همایش دکتر مجتبی شریعتی‌نیاسر(معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری)، دکتر عباس بازرگان(استاد دانشگاه تهران و مشاور ارزش‌یابی و تحقیقات آموزش عالی)، حسن ظهور(عضو هیدت علمی دانشگاه صنعتی شریف)، دکتر مقصود فراست‌خواه(عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی)، دکتر محمود مهرمحمدی(سرپرست دانشگاه فرهنگیان) و Falk Brease(تحلیل‌گر ارشد انجمن جهانی ارزیابی پیشرفت تحصیلی) به ایراد سخن می‌پردازند.

از دیگر برنامه‌هایی که در این همایش تدارک دیده شده است، برپایی میزگردهای علمی است که در پنج نوبت برگزار خواهد ‌شد. موضوع میزگرد اول بررسی «ساختار و فرایندهای نظارت و ارزیابی در زیرنظام‌های آموزش عالی» است که با ریاست دکتر کارن ابری‌نیا از ساعت 11:20 تا 13 چهارشنبه 23 اردی‌بهشت برگزار می‌شود. میزگرد دوم در این روز به موضوع «فرهنگ ارزیابی؛ از نتایج ارزیابی تا اقدام برای بهبود» می‌پردازد که به ریاست دکتر عباس بازرگان از ساعت 15 تا 16:40 اجرا می‌شود.

سایر میزگردهای این همایش در روز پنج‌شنبه 24 اردی‌بهشت‌ماه تشکیل می‌گردد. «کیفیت دانش‌آموختگان، بازار کار و اشتغال» در میزگردی به ریاست دکتر ابراهیم صالحی عمران از ساعت 11:40 تا 13:10، «ارزیابی سیاست‌های آموزش عالی» به ریاست دکتر رضا فرجی‌دانا از ساعت 14:30 تا 15:30 و «تربیت معلم و تضمین کیفیت» از ساعت 16:10 تا 17:30 به ریاست دکتر نعمت‌الله موسی‌پور برگزار می‌شود.

متقاضیان شرکت در این همایش باید ابتدا ثبت‌نام و هزینه شرکت در  این گردهمایی را بپردازند. هزینه ثبت‌نام برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی 100 هزار تومان، اعضای هیات علمی و کارکنان رسمی دانشگاه فرهنگیان و معلمان و کارکنان رسمی آموزش و پرورش 80 هزار تومان، دانشجویان 70 هزار تومان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان 50 هزار تومان و شرکت‌کنندگان آزاد 120 هزار تومان است. گفتنی است مهلت ثبت‌نام در همایش تا روز شنبه  19 اردیبهشت‌ماه تمدید شده است.

یادآور می‌شود کتر غلامرضا کیانی(عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس و معاون نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان) دبیری علمی و دکتر ایوب ابراهیمی(عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان) دبیری اجرایی همایش را بر عهده دارند.

علاقه‌مندان به شرکت در این همایش درصورت ثبت‌نام در سامانه کنفرانس، می‌توانند در روزهای 23 و 24 اردیبهشت ‌ماه 94 از ساعت 7:30 به پردیس نسیبه دانشگاه فرهنگیان به نشانی تهران، شهرک ژاندارمری، بلوار مرزداران ، زیر پل یادگار امام، کوچه نسیبه مراجعه نمایند. فرهیختگان گرامی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای نهمین همایش «ارزیابی کیفیت در نظام‌های دانشگاهی» به نشانی qaus.cfu.ac.ir مراجعه کنند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی