پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: فصل­‌نامه علمی پژوهشی «اندیشه­‌های نوین تربیتی» به مدیرمسئولی دکتر سعید رضایی شریف‌آبادی و سردبیری دکتر طیبه ماهروزاده به شماره دوم از دورۀ یازدهم رسید. این فصل­‌نامه که در پی اهدافی چون اشاعه و گسترش دانش علوم تربیتی، انتشار یافته‌ها و نظریات جدید و فراهم آوردن زمینه لازم برای تبادل آرا و اندیشه‌ها در مسائل، محورها و ابعاد علوم تربیتی می‌باشد، با همکاری انجمن ایرانی تعلیم و تربیت منتشر می­‌شود. متن کامل هفت اثر پژوهشی این شماره از «اندیشه­‌های نوین تربیتی» در تارنمای رسمی نشریه پیش روی دانش­‌پژوهان قرار گرفته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ مهر ۹۴ ، ۲۱:۳۹

پایگاه خبری رب: انتشارات «ترجمان علوم انسانی»، کتاب «شکل‌گیری علم اسلامی»، نوشتۀ مظفر اقبال را منتشر کرد. این اثر با ترجمه گروهی از مترجمان و به کوشش محمدرضا قائمی‌نیک تدوین یافته و به بهای ۲۱۵۰۰۰ ریال روانۀ بازار نشر شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۴ ، ۲۳:۲۶

پایگاه خبری رب: فصل‌نامۀ علمی پژوهشی «پژوهش در مسائل تعلیم‌وتربیت اسلامی» با مدیر مسئولی دکتر محمد جبارپور و سردبیری حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر سعید بهشتی به منزل بیست‌وپنجم رسید. در این شماره، شش مقاله علمی پژوهشی با عناوین «نگاهی جامع به تعلیم و تربیت اسلامی از دیدگاه شهید مرتضی مطهری با تأکید براصول، اهداف و روش‌های تربیتی»، «غایت‌شناسی تربیت عقلانی در ساحت فردی از دیدگاه آیت‌الله جوادی آملی»، «بررسی انتقادی اخلاق ارتباطی نادینگز با تأکید بر دیدگاه جوادی آملی در کتاب مفاتیح‌الحیات»، «تبیین عوامل مفهومی فرهنگ ایثار و شهادت و تحلیل جایگاه آن در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ایران»، «اولویت‌‌بندی عوامل خانوادگی مؤثر در تربیت دینی فرزندان» و «گفت‌وگوی تربیتی و اصول و روش‌های آن: واکاوی گفت‌وگوهای تربیتی قرآن» پیش روی تربیت‌پژوهان قرار گرفت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ مهر ۹۴ ، ۱۵:۱۲

پایگاه خبری رب: کارگروه مسائل اجتماعی ایران، وابسته به انجمن جامعه‌شناسی ایران، یک‌شنبه  26 مهر 94 نشستی با هدف بررسی مسائل دانش‌آموزان در آموزش و پرورش برگزار می‌کند. در این نشست، ابتدا دکتر صادق ذاکری(عضو هیأت مدیره انجمن ایرانی تعلیم و تربیت)، نسبت تربیت با زندگی را بررسی می‌کند و سپس شاهین سلحشور بر اساس کتاب Todays Teenager Are More Engaged With Social Issues Than Ever رویکردی نوین در بررسی مسائل نوجوانان در آموزش و پرورش را پیشنهاد می‌کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۲:۲۹

پایگاه خبری رب: کتاب «مبانی و اصول عصب­‌شناختی یادگیری و تربیت» تألیف علی نوری، عضو هیئت‌علمی دانشگاه ملایر، به کوشش سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه­‌ها (سمت) منتشر شد. این اثر در 258 صفحه به‌عنوان منبع اصلی درس «علوم اعصاب تربیتی» برای استفادۀ دانشجویان رشته علوم تربیتی تدوین شده است.

نویسنده در پیش‌گفتار کتاب با اشاره به چگونگی ارتباط علوم بنیادی و علوم کاربردی بیان می‌کند: «علوم بنیادی همچون زیست‌شناسی، روان‌شناسی، جامعه­‌شناسی سرآغاز دانش­‌های دیگرند اما دانش­‌های حاصل از این علوم به طور مستقیم در موقعیت‌های واقعی زندگی آدمی کاربردی نیستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۱:۳۲

پایگاه خبری رب: کارگاه آموزشی «مهارت‌­های پیش از تدریس»، به کوشش پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دو­شنبه 27 مهر، از ساعت 8:30 الی 17:30 برگزار می­‌شود. این کارگاه که ویژۀ معلمان، مدرسان و اعضای هیئت‌علمی طراحی شده است در پی اهدافی از قبیل آشنایی با روان‌شناسی آموزش و یادگیری کودکان و بزرگ‌سالان، آشنایی با اخلاق و آداب حرفه‌ای آموزش و یادگیری و کسب مهارت در تدوین طرح درس موفق می­‌باشد. هزینۀ شرکت در کارگاه 120000 تومان است، برای دانشجویان 30 درصد و برای اعضای هیئت‌علمی و انجمن‌های علمی 20 درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ مهر ۹۴ ، ۱۰:۳۶

پایگاه خبری رب: اولین نشست از سری نشست‌های گروه ویژۀ پژوهشی «علوم اعصاب و برنامۀ درسی» در روز 25 مهر 1394 از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود. یزدان منصوریان، دانشیار دانشگاه خوارزمی در این گردهمایی علمی در سایۀ عنوان «انتخاب رویکرد میان‌رشته‌ای در مطالعات اصیل و مسئله‌دار: کارکردها و دستاوردها» به بررسی مطالعات میان‌رشته‌ای می‌پردازد. این نشست به کوشش مشترک انجمن مطالعات برنامه درسی ایران با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود. خانه اندیشمندان علوم انسانی به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان، خیابان نجات‌الهی، نبش خیابان ورشو پذیرای دانشجویان و فرهیختگان گرامی می‌باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۷:۱۹

پایگاه خبری رب: انجمن جامعه‌شناسی آموزش‌وپرورش ایران با مشارکت ادارۀ کل امور اجتماعی دانشگاه فرهنگیان، پژوهش‌گران را به یادداشت‌نویسی دربارۀ «آموزش در جامعه و توسعۀ پایدار» فراخواند. این فراخوان با هدف ایجاد فضایی جهت طرح ایده‌ها و تجربیات ارزشمند در راستای تدوین طرح‌های دقیق و تحقق پیشرفت برنامه‌ریزی شده در کشور پیگیری می‌شود. از کلیۀ علاقمندان خواهشمند است تجربیات، مطالب و ایده‌های علمی، پژوهشی و روایی(داستان یا خاطره) خود را در خصوص موضوعات زیر یا سایر موارد مرتبط در قالب یادداشت به زبان فارسی یا انگلیسی با رعایت چارچوب ارائه شده تنظیم و ارسال فرمایند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مهر ۹۴ ، ۱۴:۱۵

پایگاه خبری رب: معاونت پژوهش و فن‌آوری دانشگاه فرهنگیان، نشستی علمی با عنوان تربیت معلم فکور برگزار می‌کند. این نشست با هدف گفت‌وگو در باره نحوۀ توسعه دانش و مهارت‌های حرفه‌ای معلمان و دانشجومعلمان با استفاده از رویکرد معلم پژوهنده، در روز شنبه 25 مهر 94 ساعت 9 تا 11 در سالن اجتماعات سازمان برگزار می‌شود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۷:۴۱

پایگاه خبری رب: اولین شمارۀ «طلیعه علمی» در مهرماه 94 با مدیرمسئولی علی‌رضا حاجی‌هادی و سردبیری محمدحسین مقصودی منتشر شد. این نشریه که به کوشش بسیج دانشجویی دانشکدۀ روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران نشر می‌یابد، در دانشکده‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، الزهرا(سلام‌الله علیها) و امام صادق(علیه‌السلام) توزیع می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۴ ، ۱۶:۴۴