پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

۲۷ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

پایگاه خبری رب: سرویس آموزش و پرورش عیارآنلاین، در شماره سی‌وچهارم از خبرنامه «پُرسا»، به تصویب طرح طبقه‌بندی (رتبه‌بندی( معلمان، عدم تصویب نقشه راه اجرای سند تحول، ورودی‌های جدید دانشگاه فرهنگیان و طرح تعالی مدیریت پرداخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ شهریور ۹۴ ، ۱۵:۳۸

پایگاه خبری رب: یوسف منصوری، دانشجوی رشتۀ تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش دانشگاه تهران از پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد خود با عنوان «تحلیل محتوای پر مخاطب‌ترین فیلم‌های ژانر سینمای کودک از منظر رویکرد تربیت اخلاقی فضیلت‌گرا در بازۀ زمانی بعد از انقلاب اسلامی ایران» دفاع می‌کند. این پایان‌نامه که با راهنمایی دکتر شهین ایروانی و مشاورۀ دکتر نرگس سجادیه نوشته شده است، دوشنبه 30 شهریور 94، ساعت 14 تا 16 با داوری دکتر فاطمه زیباکلام به عنوان داور داخلی و دکتر علی‌رضا رحیمی به‌عنوان داور خارج از گروه ارزیابی می‌شود. گفتنی است این جلسۀ دفاع در اتاق 301 دانشکدۀ علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه تهران برپا خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۶

پایگاه خبری رب: خاطره معظمی‌گودرزی، دانشجوی رشتۀ تاریخ و فلسفه آموزش‌وپرورش دانشگاه تهران از پایان‌نامۀ کارشناسی‌ارشد خود با عنوان «مفهوم معنویت در نهج‌البلاغه و تبیین مبانی هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی آن و استنتاج دلالت‌های آن‌ها در حیطه اصول تربیت معنوی» دفاع می‌کند. این پایان‌نامه که با راهنمایی دکتر محمدرضا شرفی و مشاورۀ دکتر شهین ایروانی نوشته شده است، دوشنبه 30 شهریور 94، ساعت 10 تا 12 با داوری دکتر خسرو باقری به عنوان داور داخلی و دکتر محمد دولتی به‌عنوان داور خارج از گروه ارزیابی می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۳

پایگاه خبری رب: هشتمین شمارۀ فصل‌نامۀ علمی پژوهشی «پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی» به کوشش دانشگاه پیام نور منتشر شده و متن کامل هفت مقالۀ علمی پژوهشی این شماره در تارنمای رسمی نشریه بارگزاری شد. «پژوهش در یادگیری آموزشگاهی و مجازی» که به مدیرمسئولی دکتر محمدرضا سرمدی و سردبیری دکتر حسین زارع منتشر می­‌شود، در نظر دارد بستری مناسب جهت عرضه تلاش‌های عالمانه در زمینۀ مسائل آموزشی فراهم سازد و از این طریق گستره فعالیت‌های پژوهشی در عرصه آموزش و فرایندهای یادگیری را عمق بیشتری بخشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۴ ، ۱۰:۳۵

پایگاه خبری رب: سرویس آموزش و پرورش عیارآنلاین، در این شماره از خبرنامه پُرسا، به چالش‌های آزمون استخدامی آموزش و پرورش، کمیته معیشت فرهنگیان در سازمان مدیریت و توسعه مدارس غیردولتی پرداخته است.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۲:۰۱

پایگاه خبری رب: متن پیش‌رو گفت‌وگویی است که مهسا علی‌بیگی با محمد مال‌جو انجام داده و در شمارۀ 2399 روزنامه شرق نشر یافته است. مال‌جو در این گفت‌وگو به مقولۀ کالایی‌شدن آموزش‌وپرورش در ایران پس از انقلاب می‌پردازد و تأکید می‌کند آموزش پولی و کالایی‌شدن آموزش‌وپرورش،‌ شکاف طبقاتی را تشدید می‌کند. نسبت آموزش‌وپرورش و دولت از مسائل اساسی و مناقشه‌برانگیزی است که متأسفانه تا کنون به اندازۀ کافی مورد توجه سیاست‌گذاران و پژوهش‌گران تربیتی در ایران قرار نگرفته است. پایگاه خبری رب، بازنشر این گفت‌وگو را فرصت و بهانه‌ای برای بازخوانی و تأمل دوباره دربارۀ نسبت سیاسی و اقتصادی دولت با نهاد آموزش‌وپرورش تلقی می‌کند تا از رهگذر این شنیدن‌ها و درنگ‌ها و نقدها و گفت‌وگوهایی که در پی‌اش نقش می‌بندد، بتوان به‌سوی نسبتی کارآمد و اصولی پیش رفت.   

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۲۰:۲۲

پایگاه خبری رب: پژوهشکدۀ زبان‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی نشستی با هدف بررسی «ویژگی‌های زبانی کودکان مبتلا به اوتیسم» با حضور دکتر حوریه احدی برگزار می‌کند. این نشست، شنبه 28 شهریور 94 از ساعت 14 تا  16 در بزرگ‌راه کردستان، خیابان ایران‌شناسی (64)، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن اندیشه برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۳۰

پایگاه خبری رب: به کوشش هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، دومین جلسه پیش‌کرسی «واقع‌گرایی در علوم انسانی اسلامی» با ارائه ابراهیم دادجو، عضو هیات علمی گروه معرفت‌شناسی این پژوهشگاه، در روز شنبه ۲۸ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۵ شهریور ۹۴ ، ۱۱:۴۹

پایگاه خبری رب: دانشگاه فرهنگیان در راستای اجرای مأموریت‌های پژوهشی این دانشگاه و تقویت جایگاه پژوهش در برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری و جلب مشارکت و تعامل و همکاری با پژوهشگران فعال در حوزه‌های مرتبط با مأموریت‌های‌اش، فهرست اولویت‌های پژوهشی مورد نیاز خود در سال 1394 را اعلام کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۲۳:۴۲

پایگاه خبری رب: همایش ملی و استانی «تربیت سیاسی اجتماعی دانشجویان با رویکرد تربیت معلم» به کوشش پردیس‌ها و سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان در دو سطح علمی-پژوهشی و علمی- مروری در تاریخ 25 آذر 1394 برگزار می‌شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۹:۵۸