پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: گروه پویش به منظور تجهیز معلمین و فعالین عرصه تعلیم و تربیت به شیوه‌های نوین فعالیت‌های آموزشی، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «بازخورد سازنده در کلاس درس» نموده است. در این کارگاه که به جهت ارتقای کیفیت یادگیری در روز شنبه 24 مرداد 1394، ساعت 8 تا 13 برگزار می‌شود، سیداحمد رحیمی (مدرس دانشگاه ایالتی فلوریدا) به مفهوم و روش‌های بازخورد سازنده در کلاس درس می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این کارگاه به صورت مشارکتی و دوسویه برپا می‌شود و برای استفاده فعالین تعلیم و تربیت، به ویژه معلمین مقاطع دبستان و دوره اول متوسطه تدارک دیده شده است.

در کارگاه مذکور، تمرکز بر روی بازخورد سازنده (Formative Feedback) خواهد بود. بازخوردی که در حین فرآیند یادگیری به دانش‌آموز انتقال داده می‌شود و به منظور ایجاد تغییر در رفتار یا تفکر او برای هدف ارتقای کیفیت یادگیری نهایی است. به بیان دیگر، بازخورد سازنده از ابتدای آموزش و در حین شکل‌گیری مطلب در ذهن دانش‌آموز، اکتساب مهارت یا تغییر رفتار او حضوری به موقع ومؤثرخواهد داشت.

تحقیقاتی که در این زمینه تاکنون انجام شده، این نوید را می‌دهد که بازخورد خوب، مفید و سازنده، اگر به طور صحیح اجرا شود، می‌تواند به طور چشمگیری فرآیندهای یادگیری وخروجی مدنظر از آن‌ها را بهبود ببخشد. روش اجرای صحیح بازخورد سازنده تمرکز اصلی این کارگاه آموزشی است.

لازم به ذکر است عموم مطالب مورد بحث از مقاله‌ای معتبر به نام Focus On Formative Feedback  اخذ شده است که توسط دکتر ولری شوت (Dr.Valerie Shute) یکی از اساتید و محققین دانشگاه ایالتی فلوریدا نوشته شده است. این مقاله نگاهی به۵۰ سال تحقیق در زمینه بازخورد داشته است و با بیان دیدگاه‌های مختلف در مورد بازخورد، به ارائه توصیه‌هایی عملی و قابل اجرا در کلاس‌های درس می‌پردازد. طراحی و ارائه این کارگاه مورد تائید و زیر نظر نویسنده مقاله انجام شده است.

شرکت‌کنندگان در پایان این کارگاه قادر خواهند بود:

  • تعریف کلی از بازخورد بیان کنند.

  • تعریفی دقیق و علمی از بازخورد سازنده (Formative Feedback) بیان کنند.

  • انواع بازخورد را شناسایی کنند.

  • بازخورد سازنده صحیح (از میان بازخوردها) و مرتبط با سناریوی در حال اتفاق ارائه دهند.

  • زمان‌بندی صحیح (Timing) در ارائه بازخورد سازنده داشته باشند.

هم‌چنین بسته زیر به شرکت‌کنندگان دراین کارگاه ارائه خواهد شد:

  • مقاله Focus On Formative Feedback به زبان انگلیسی

  • لیست راهنمای بازخورد تحت عنوان بایدها و نبایدها (برای استفاده کاربردی)

  •  گواهی‌نامه شرکت در این کارگاه توسط گروه پویش

بر اساس زمان‌بندی کارگاه، شرکت‌کنندگان در بخش اول این برنامه آموزشی، به مدت 90 دقیقه با مقدمه بحث، تعاریف و گزارش پژوهش‌های پنجاه سال اخیر در زمینه بازخورد آشنا می‌شوند. در بخش دوم به مدت 60 دقیقه، انواع بازخورد و زمان‌بندی و بایدها و نبایدها را می‌آموزند و پس از آن به مدت 90 دقیقه، به کار گروهی و پرسش و پاسخ پرداخته می‌شود. در نهایت به مدت 15 دقیقه شرکت‌کنندگان به ارزیابی کارگاه می‌پردازند.

یادآور می‌شود هزینه شرکت در گارگاه مبلغ 40000 تومان می‌باشد. علاقه‌مندان جهت ثبت نام و شرکت در کارگاه می‌توانند به تارنمای puyeshgroup.ir مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02166478928 تماس حاصل نمایند.Bottom of Form

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی