پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: این نشست با حضور پرویز ضیاشهابی، سیدمحمدرضا حسینی بهشتی، محمد زارع شیرین کندی، شمس‌الملوک مصطفوی روز دوشنبه ۲۳ شهریور ساعت  ۱۷ در محل خانه نقد واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک۲، سرای اهل قلم، طبقه همکف برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، گفتنی است «مسائل اساسی پدیدار شناسی» در دو بخش تألیف شده که بخش اول به «بحث پدیدار شناسانه، نقادانه در برخی قول‌های ماثور در باب وجود» می‌پردازد و بخش دوم نیز به موضوع «پرسش هستی‌شناختی بنیادین از معنای وجود به طرح کلی ساختارها و نحوه‌های اساسی وجود» اختصاص دارد. این کتاب توسط انتشارات مینوی خرد منتشر شده است.

این کتاب مجموعه درس‌گفتارهایی است که هایدگر در سال‌های پس از انتشار کتاب «وجود و زمان» در دانشگاه ماربروگ ارائه کرده و مباحث آن به نوعی ادامه مسائل همان کتاب است. هایدگر معتقد بود به‌طورکلی درس‌گفتارهایش برای فهم دیگر آثار او لازم و ضروری هستند. در این اثر نیز هایدگر در ابتدا گزارشی تفسیری از آراء و نظریات کانت، ارسطو و فیلسوفان قرون وسطی و دکارت دربارۀ وجود می‌دهد.

این درس‌گفتار در زمان حیات هایدگر به‌صورت کتاب چاپ شد. ۳۰ صفحه آغازین تحت عنوان «درآمد» شامل مباحث مقدماتی برای ورود به بحث از مساله اصلی است. هایدگر در این مقدمه درباره فلسفه، وجود، هستی‌شناسی، پدیدارشناسی و به‌ویژه رابطه آن‌ها با یکدیگر دیدگاه خود را به‌طور واضح و شفاف بیان می‌کند.

کتاب «مسائل اساسی پدیدار شناسی» در دو بخش سامان یافته است. هایدگر در بخش نخست کتاب به مشهورترین آراء فیلسوفان بزرگ و نامدار در باب وجود پرداخته است و در بخش دوم نیز دیدگاه خود درباره وجود را توضیح می‌دهد.

نظریات فیلسوفانی همچون افلاطون، ارسطو، افلوطین، آگوستین، دنس اسکوتوس، توماس آکوینی، سوآرز، هابز، دکارت، لایبنیتس، کریستیان ولف، باوم‌گارتن، کانت، فیشته، هگل، جان استوارت میل، ویلهلم دیلتای، هانری برگسون و... در باب وجود در این کتاب بررسی شده است.

پرویز ضیاء شهابی متولد ۱۳۲۲ و دانش‌آموخته فلسفه در دانشگاه‌های تهران و فرایبورگ آلمان است. در کارنامه ضیاءشهابی آثاری چون «درآمدی پدیدارشناسانه بر فلسفۀ دکارت» و «سرآغاز کار هنری» نوشته مارتین هایدگر دیده می‌شود. از ویژگی‌های ترجمه ضیاءشهابی نثر روان و سلیسی است که در میان علاقه‌مندان به فلسفه شناخته شده است.

گفتنی است کتاب «مسائل اساسی پدیدار شناسی» تألیف مارتین هیدگر به ترجمه پرویز ضیاءشهابی در ۴۳۳ صفحه به بهای ۳۰۰ هزار ریال در سال ۱۳۹۲ از سوی انتشارات مینوی خرد به چاپ رسیده است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی