پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: همایش «سوادآموزی و ارتقای سلامت» به کوشش مرکز آموزش عالی کاشمر و سازمان نهضت سوادآموزی برگزار می‌شود. این همایش با هدف دسترسی سریع به دیدگاه‌های صاحب‌نظران و افزایش مشارکت آنان، به صورت مجازی و در قالب «وبینار» اجرا خواهد شد و کلیه مقالاتی که پذیرش بگیرند در کنسرسیوم محتوای ملی، نمایه خواهند شد. تاریخ برگزاری همایش، 14 آبان‌ماه سال 1394 و مهلت ارسال چکیده تفصیلی تا 30 مهرماه است.

به گزارش خبرنگار مهر، پیچیدگی زندگی و مناسبات اجتماعی، چالش‌های فراروی افراد و فشارهای محیطی را بر آنان افزایش داده و زمینه‌ساز ایجاد یا تشدید انحراف از سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی گردیده است. ایجاد زمینه برای مواجهه اثربخش با این چالش‌ها، نیازمند ارتقای سطح سواد و آشنایی با روش‌ها و سبک زندگی مبتنی بر سلامت در میان آحاد جامعه است.

سوادآموزی چه در سطح آموزش عمومی ویژۀ کودکان و نوجوانان و چه در سطح آموزش بزرگ‌سالان به صورت رسمی توسط آموزش و پرورش، نهضت سوادآموزی و موسسات آموزش عالی صورت می­پذیرد. بدیهی است برنامه‌های ارتقای سلامت چه به صورت مستقیم در قالب محتوای برنامه درسی یا به صورت غیرمستقیم با افزایش سطح آگاهی در جامعه از طریق برنامه‌های آموزشی سازمان های مختلف با افزایش سواد سلامت در میان فراگیران در آموزش رسمی و غیررسمی می­تواند جریان اجتماعی در خصوص ارتقای سلامت را تحت تأثیر قرار دهد.

 در این راستا اولین همایش سواد­آموزی و ارتقای سلامت با مساعدت نهضت سوادآموزی و مشارکت پژوهشگران و صاحب‌نظران دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزشی و پژوهشی کشور برگزار می­شود. این همایش تلاش دارد، محیطی را برای عرضه یافته‌های علمی در زمینه نقش سوادآموزی در ارتقای سطح سلامت جامعه از ابعاد مختلف جسمانی، روانی و اجتماعی فراهم نمایند.

محور­های همایش ملی سوادآموزی و ارتقای سلامت عبارت است از:

-         سلامت جسمانی، روانی و اجتماعی

-         کیفیت زندگی

-         به‌زیستی، سرزندگی و شادکامی

-         عوامل خانوادگی و شغلی موثر بر سلامت

-         رفتار سازمانی و سلامت

-         ارتباط سلامت با کیفیت فرایند یاددهی- یادگیری

-         راه‌کارهای ارتقاء سطح سلامت (مداخلات درمانی، روان‌شناختی و اجتماعی)

-         نقش نهادهای اجتماعی در ارتقاء سطح سلامت آموزش‌دهندگان و فراگیران

-         فرصت‌ها، چالش‌ها و راه‌کارهای ارتقای سلامت

-         نقد و بررسی برنامه‌های درسی با توجه به سبک زندگی مبتنی بر سلامت

-         شیوه‌های آموزشی جدید در جهت آموزش سبک زندگی مبتنی بر سلامت به آحاد جامعه

-         نقش فن‌آوری آموزشی در ارتقای سطح سواد و سلامت

-         راه‌کارهای افزایش کیفیت و اثربخشی برنامه‌های پس از سوادآموزی در افزایش سطح سلامت

-         نقش سایر ارگان‌ها در تدوین، اجرای برنامه‌های سوادآموزی مرتبط با سلامت

گفتنی است محور ویژه در فراخوان این همایش، «خواندن، درک متن و مهارت‌های پردازش نحوی و واجی» معرفی شده است.

لازم به ذکر است هزینه ثبت‌نام در این همایش برای نویسنده اول، چنان‌چه دانشجو باشد 100000 تومان، برای اعضای هیئت علمی 150000 در نظر گرفته شده است. علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای همایش سر بزنند یا با دبیرخانه همایش، به شمارۀ 09157878870 از ساعت 16 تا 21 تماس بگیرند. گفتنی است رایانامه nclhp2015@gmail.com نیز آماده پاسخ‌گویی به سوال‌های دانشجویان و پژوهش‌گران می‌باشد. 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی