پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: شاخۀ کرمان انجمن فلسفۀ تعلیم‌وتربیت ایران در قالب نشستی به بررسی نقش هیأت‌های مذهبی در تربیت غیررسمی و آسیب‌شناسی آن‌‌ها می‌پردازد. در این نشست که در تاریخ دوشنبه 27 مهر 1394، ساعت 14 تا 15:30 برگزار می‌شود، شیما شاکری، کارشناس ارشد فلسفه تعلیم‌وتربیت به ایراد سخن خواهد پرداخت. گفتنی است این نشست در کارگاه سمعی و بصری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.


هیأت­‌های مذهبی یکی از جریان­‌های پرنفوذ فرهنگی و تربیتی در جامعه ما بوده و هستند. شاید کمتر جنبش فرهنگی و تربیتی را بتوان در فرهنگ اسلامی و ایرانی جامعه ما نام برد که از چنین قدرت تأثیرگذاری فرهنگی و تربیتی برخوردار باشد. از این رو، تأمل در ماهیت و فلسفه این جریان و رصد آسیب­‌های بالقوه و بالفعل آن‌ها از ضرورت‌های فلسفه تربیت در حوزه تربیت غیررسمی محسوب می­‌شود.

در این نشست علمی، به ترتیب، تاریخچه شکل­‌گیری هیأت­‌های مذهبی در فرهنگ ایران مرور می­‌شود، صورت­‌های مختلف فعالیت این جریان فرهنگی و تربیتی، تبیین می­شود، نقش و کارکردهای آن در ابعاد تربیت غیررسمی اخلاقی و دینی، اجتماعی و سیاسی، عاطفی و عقلانی مورد بررسی قرار می­‌گیرد، آسیب­‌های بالقوه و بالفعل عملکرد آن‌ها، تبیین می­‌شود و در نهایت با اتکا به کاربست روش  پژوهش کیفی مردم‌­نگاری طی مصاحبه با ده نفر از مداحان و فعالان هیأت­‌های مذهبی، تفسیر آن‌ها از مشارکت در فعالیت‌های مذهبی، نقش هیأت‌های مذهبی در تربیت، آسیب‌های بالقوه و بالفعل آن‌ها و راه‌های مقابله با این آسیب‌ها، روایت می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی