پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور بیانیه‌ای بر مطالبه و پی‌گیری اجرای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» توسط نخبگان و فرهیختگان تاکید کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

فرارسیدن هفته معلم که امسال با نام معلم بزرگ عدالت و آزادگی حضرت امام علی(ع) عجین است، بار دیگر به همه دلسوزان آینده میهن اسلامی‌مان ارج و جایگاه رفیع معلم را یاد آوری می‌کند.

معلم به عنوان رکن اصلی تعلیم و تربیت در همه مکاتب بشری جایگاهی رفیع داشته ولی جایگاهی که دین مبین اسلام به این عنصر ارزشمند و ذی‌قیمت بخشیده است در بین سایر مکاتب بی‌نظیر است و فرمایش پیامبر گرامی اسلام که فرمودند: همانا من معلم مبعوث شدم؛ گواه بر این جایگاه رفیع است.

رهبر کبیر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی نیز با الهام از این حدیث نبوی(ص) در بیانی نغز و شیوا جایگاه و منزلت معلم را در نظام جمهوری اسلامی تبیین فرمودند و به زیبایی ترجمان این حدیث را در جمله «معلمی شغل انبیاست» بیان کردند.

قشر فرهیخته معلم نیز در سال های پیش از انقلاب اسلامی در سنگر مبارزه با رژیم ستمشاهی در  صف اول بود و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم همواره به عنوان مدافع اصلی نظام جمهوری پیشتاز عرصه‌های علم و عمل بوده‌اند که تعداد شهدای معلم در سال‌های بعد از انقلاب اسلامی، گواهی بر این سخن است.

در نگاه اسلام، انسان به هر اندازه که عالم‌تر و داناتر باشد نسبت به وضعیت جامعه خود حساس‌تر و مسئول‌تر است و به همین دلیل است که روز شهادت یک معلم مسئول و آگاه، یعنی استاد شهید مطهری در نظام جمهوری اسلامی «روز معلم» نام نهاده شده است؛ تا همگان بدانند که ایفای هر چه بهتر رسالت معلمی و آگاهی بخشی ، نیاز به ایثار همه داشته های معلم دارد و استاد شهید مطهری که جان خود را بر سر دفاع از کیان اسلام و قرآن در مقابل تحریفات و کج فهمی‌ها نهاد، نمادی بارز برای این ایثار و جانفشانی است.

با توجه به این جایگاه رفیع و والا در تمام قوانین و راهبردی مربوط به نظام تعلیم و تربیت و در راس آن‌ها «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» برای معلم به عنوان کنشگر و فعال اصلی در نظام تعلیم و تربیت و جایگاهی بی بدیل در نظر گرفته شده است و به خوبی به این نکته توجه شده است که معلم توانمند، با انگیزه و آگاه می تواند نقایص و کاستی‌های سایر مولفه‌های تعلیم و تربیت را جبران کند و اگر گفته شود ساماندهی نظام تعلیم و تربیت وابستگی و پیوستگی فراوانی با اصلاح نگاه به معلم در همه ابعاد دارد، حرف گزافی گفته نشده است.

این نگاه اصولی و برآمده از مطالعات علمی و آزموده شده در عرصه های عملی خوشبختانه در همه ابعاد و اجزای «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» جریان دارد و اگر به فضل الهی و همت همه مسئولان و دست اندرکاران این سند در همه ابعاد آن اجرایی شود، شاهد یک جهش شگرف و بزرگ در همه ابعاد جامعه خود خواهیم بود و بنابراین مطالبه اجرای جامع و بدون کاستی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» باید به یک مطالبه ملی و همگانی در همه سطوح تبدیل شود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن نکوداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید و گرامی‌داشت آغاز هفته معلم و تبریک این هفته به معلمان و تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت، بر اجرای کامل و جامع «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» توسط مسئولان و دست اندرکاران و پیگیری و مطالبه اجرای این سند توسط همه نخبگان و فرهیختگان تاکید می‌کند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی