پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: مرکز آموزش‌های کاربردی و تخصصی آزاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دوره آموزشی تربیت مربی فلسفه برای کودکان(مقدماتی) را برگزار می‌کند.

گروه فلسفه و فکرپروری برای کودکان و نوجوانان (فبک) دوره تربیت مربی سال 1394 خود را توسط اساتید مبرز این حوزه و در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی برگزار می‌کند. هدف از این دوره، تربیت مربیانی است که ضمن آشنایی کافی با اصول و مفاهیم نظری برنامه فلسفه برای کودکان، توانایی مربی‌گری در کلاس درس را داشته باشند.

دروس دوره مقدماتی به شرح زیر می‌باشد:

- تاریخچه و مبانی اولیه فلسفه برای کودکان توسط دکتر مراد یاری‌دهنوی(عضو هیأت علمی دانشگاه شهید باهنر کرمان، صاحب تألیف و ترجمه در زمینه فلسفه برای کودکان)

- مبانی و پشتوانه‌های روان‌شناسی رشد شناختی در برنامه فلسفه برای کودکان توسط دکتر مهرنوش هدایتی(عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صاحب تألیفات در زمینه مبانی روان‌شناختی فلسفه برای کودکان)

- نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با فلسفه برای کودکان توسط دکتر سعید ضرغامی(عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی، صاحب تألیف در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت)

- مبانی و کارکردهای حلقه کندوکاو توسط دکتر سید منصور مرعشی(عضو هیأت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، صاحب تألیف در حوزه فلسفه تعلیم و تربیت)

- اصول تسهیل‌گری و ویژگی‌های تسهیل‌گر حلقه کندوکاو توسط دکتر مژگان رشت‌چی(عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی- واحد تهران شمال، صاحب تألیف و ترجمه آثار متعدد در زمینه آموزش و فلسفه برای کودکان)

- تفکر نقادانه توسط دکتر سعید ناجی(عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، صاحب تألیفات متعدد در زمینه فلسفه برای کودکان)

دوره تربیت مربی فلسفه برای کودکان در سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی برنامه‌ریزی شده است که دوره‌های اول و دوم به صورت نظری و عملی و دوره سوم صرفاً به صورت عملی برگزار خواهد شد.

منابع آموزشی کارگاه تربیت مربی فلسفه برای کودکان، 12 درس‌نامه تألیفی به این منظور در گروه فبک است که پوشش‌دهنده ابعاد مختلف برنامه فلسفه برای کودکان می‌باشد و هر کدام توسط یکی از اساتید بارز در حوزه مربوطه نگاشته شده و به زودی چاپ و منتشر خواهد شد. در دوره مقدماتی 6 درسنامه و در دوره تکمیلی 6 درسنامه دیگر تدریس خواهد شد. در دوره عملی نیز اصول مربی‌گری فلسفه برای کودکان در عمل و در حلقه‌های کندوکاو با دانش‌آموزان و مربیان تمرین خواهد شد.

مدت زمان دوره مقدماتی: 24 ساعت (6 جلسه، هر جلسه 4 ساعت)

ساعت برگزاری: ساعت 8 تا 16

روز برگزاری: دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه

تاریخ برگزاری دوره:  29، 30 و 31 تیرماه 94

مهلت ثبت‌نام: 10 تیرماه 94

به کسانی که در هر سه دوره مقدماتی، تکمیلی و عملی شرکت کنند، گواهی‌نامه علمی و رسمی شرکت در دوره آموزشی ارائه خواهد شد. این گواهی‌نامه قابل ترجمه و مورد تایید وزارت علوم, تحقیقات و فن‌آوری می‌باشد.

هزینه ثبت‌نام: 2.000.000 ریال

فرهنگیان، دانشجویان، اعضای هیات علمی و همکاران پژوهشگاه: 1.600.000 ریال

شامل هزینه حضور در جلسات آموزشی، پذیرایی و صدور گواهی حضور

ثبت نام گروهی شامل تخفیف می‌باشد و پرداخت به صورت اقساط، امکان پذیر است.

برای مشاوره و ثبت نام در دوره، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 16 با شماره  88624485-021  سرکار خانم عبدالهی تماس بگیرید. گفتنی است برای ثبت نام مجازی می‌توانید با نشانی workshop.ihcs@.gmail.com نامه‌نگاری کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی