پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر انجمن علمی علوم تربیتی دانشگاه تربیت مدرس کارگاه آموزشی «پژوهش‌های تربیتی از منظر فلسفه تعلیم و تربیت» را  با اجرای دکتر خسرو باقری در تاریخ یک‌شنبه 23 فروردین 1394 برگزار می‌کند. این کارگاه آموزشی موضوعاتی هم‌چون چیستی فلسفه تعلیم و تربیت، معنا و لوازم فلسفی نگریستن به پدیده‌ها، روش انتخاب موضوع پژوهش در دوره کارشناسی‌ارشد و دکتری، روش تبدیل موضوع به مسأله و چگونگی تأمین اصالت و کیفیت پایان‌نامه را مورد بررسی قرار می‌دهد. 

باور به پژوهش ریشه در ویژگی کنج‌کاوی بشر و مسأله‌های زندگی داشته است. کنج‌کاوی، تمایل ذاتی به دانایی است و مسأله، فشار واقعی برای رهایی است. با دانایی حاصل از پژوهش، عمق نگاه و بینش به‌دست می‌آید و این، خود فرصتی برای کسب دانایی‌های گسترده بعدی است. دانایی نه فقط به واسطه محتوا که به دلیل «روش» کسب آن نیز حائز توجه است و روش کسب دانایی، خود موضوعی برای اعتبار دانایی محسوب می‌شود. طریق جست‌وجو و دست‌یابی به دانایی در دنیای جدید به طور کلی «روش» نام گرفته است؛ هر چند که در نگاه تحلیلی می‌توان آن را در چهار سطح شامل رویکرد، الگو، روش و فن در نظر آورد.  
به طور کلی مقصود از روش پژوهش نحوه به انجام رساندند فعالیت فکری و نظری برای فراهم آوردن پاسخ به پرسشی جدی و اساسی است. با نظر به این که مفهوم روش پژوهش در این کارگاه آموزشی در زمینه فلسفه تعلیم و تربیت به کار می‌رود، مقصود از آن، نحوه به انجام رساندن فعالیت فکری برای فراهم آوردن پاسخ به پرسش‌های جدی در فلسفه تعلیم و تربیت خواهد بود.     

دکتر خسرو باقری(عضو هیئت علمی دانشگاه تهران) در این کارگاه آموزشی تلاش خواهد کرد به این پرسش، پاسخ دهد که «چگونه از منظر فلسفه تعلیم و تربیت پژوهش تربیتی انجام دهیم؟» در این کارگاه ابتدا بحثی پیرامون جایگاه رشته فلسفه تعلیم و تربیت در نسبت با سایر علوم، به‌ویژه در نسبت با فلسفه و علوم تربیتی ارائه خواهد شد. در ادامه، ضمن اشاره به معضل پایان‌نامه‌نویسی و به‌خصوص ملاحظات تعیین موضوع پژوهش در رشته فلسفه تعلیم و تربیت، در نهایت چگونگی تامین اصالت و کیفیت پایان‌نامه بررسی خواهد شد.

سپس دانشجویانی که در کارگاه شرکت می‌کنند، می‌توانند با طرح‌ موضوعات خود در فضای تعاملی به «مسئله‌«ای قابل پژوهش برای تدوین پایان‌نامه دست یابند. از این‌رو افزایش بهره‌وری و کارایی کارگاه منوط به داشتن موضوع تحقیق از سوی شرکت‌کنندگان خواهد بود. بدیهی است به‌دلیل فضای تعاملی ، ظرفیت کارگاه محدود بوده و اولویت با کسانی است که زودتر ثبت‌نام کنند.

این کارگاه آموزشی، یک‌شنبه 23 فروردین 1394 از ساعت 13 تا 16 در دانشکده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس به نشانی بزرگراه جلال‌آل‌احمد، پل نصر برگزار می‌شود. گفتنی است هزینه ثبت‌نام در این کارگاه برای دانشجویان کارشناسی‌ارشد و دکتری 30000 تومان و برای اعضای هیئت علمی 50000 تومان بوده و برای افرادی که در کارگاه شرکت کنند، گواهی‌نامه صادر می‌شود. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این کارگاه آموزشی می‌توانند از طریق رایانامه edutmu93@chmail.ir اقدام کنند. 


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی