پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه نشست علمی تأملی در بنیان هستی‌شناسانه علوم انسانی را در روز شنبه 9 خرداد برگزار می‌کند.

هدف از برگزاری این نشست، بحث و تبادل نظر در باب ماهیت علوم انسانی و بررسی امکان علوم انسانی دینی است که توسط مهدی معین‌زاده، استادیار گروه فلسفه علم و فن‌آوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ارائه می‌شود.

   بررسی مناقشه علوم انسانی در مغرب‌زمین، بازسازی علوم انسانی غیرپوزیتیو بر اساس مفاهیم فرهنگ، اعتبار، ذوق و پیشنهاد الگوی «اجمال و تفصیل» برای فهم سیر علوم انسانی غیرپوزتیو از جمله مهم‌ترین محورهای این نشست علمی است.

   ارائه‌کننده سعی دارد در خلال این نشست علمی به سئوالاتی نظیر، مفاهیم فرهنگ و اعتبار چگونه تلقی غیرپوزیتیو از علوم انسانی را قوام داده‌اند؟ حوزه ابژکتیو علوم انسانی کدام است؟ ابژه علوم انسانی به لحاظ هستی‌شناسانه چه خصلتی دارد؟ و تلقی غیرپوزتیو از علوم انسانی را چگونه می‌توان براساس انگاره «اجمال و تفصیل» بازآرایی کرد؟ پاسخی درخور ارائه دهد.

   دبیر این نشست علمی سیدمحمدتقی موحدابطحی، محقق گروه فلسفه علوم انسانی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه است که در روز شنبه 9 خرداد از ساعت 9.30 تا 11 در سالن اجتماعات پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به نشانی قم، پردیسان، بلوار دانشگاه، جنب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود. گفتنی است شرکت در این جلسه برای کلیه علاقه‌مندان آزاد است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی