پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: برنامۀ فلسفی سوفیا از رادیو گفت‌وگو، هر شنبه‌شب، ساعت ۲۳ اجرا می‌شود. چهار برنامۀ اجراشدۀ سوفیا به فلسفه برای کودکان پرداخته و در تاریخ‌های 17 مرداد، 14 شهریور، 21شهریور و 28 شهریور پخش شده است. سه برنامۀ اول با حضور دکتر روح‌الله کریمی و دکتر فائزه رودی، سرفصل‌های اصلی این حوزه را بررسی کرده است و برنامۀ چهارم، با حضور دکتر سعید ناجی و دکتر لیلا مجیدحبیبی به کارکرد و جایگاه داستان در فبک توجه نشان داده است.

در برنامۀ شنبه ۱۷ مرداد به مباحثی چون آشنایی با معنا و تاریخ‌چه فبک، معرفی لیپمن و کار او، اصطلاح فبک، هدف فبک، کودک عصر فبک، پیشینه‌های مرتبط با فبک در سنت‌های شرقی و غربی، اشاره فیلسوفان غربی گذشته به کودک و تفکر او پرداخته شد.

در برنامۀ 14 شهریور به نسبت فبک با علوم مختلف مانند فلسفه، روان‌شناسی، تعلیم‌وتربیت، ادبیات کودک و...، نقد مبانی فبک نسبت به آموزش و پرورش مرسوم، روش فبک، روش عقلی و تجربی در برنامۀ فلسفه برای کودک، کارکرد پژوهش‌های مختلف دربارۀ فبک، کمبودهای پژوهشی فبک، نقش ادبیات و هنر در فبک، جایگاه و معنای فبک در هر یک از دو مکتب فلسفی تحلیلی و قاره‌ای، اهمیت داستان‌نویسی برای فبک و کارگاه‌های موجود آن در ایران و ویژگی‌های لازم داستان مناسب حلقۀ کند و کاو پرداخته شد.

در برنامۀ 21 شهریور به معنا و جایگاه سه تفکر انتقادی، خلاق و مراقبتی در فبک، تعارض یا همراهی دو تفکر نقاد و خلاق، فبک و تربیت اخلاقی با اشاره به عادت‌سازی و سازگاری سه ساحت باور و گفتار و رفتار، معرفی مجموعه‌های مختلف فعال در حوزۀ فبک در ایران، اشاره به نقدها و مخالفت‌های مختلف با فبک، تئوری‌ها و معانی مختلف بومی‌سازی فبک در ایران پرداخته شد و به برخی درس‌های رسمی آموزش و پروش در حوزۀ پروش فکر کودک و آسیب‌شناسی آن‌ها بر مبنای فبک و در نهایت به وضعیت موجود فبک در ایران اشاره شد.

در ادامۀ این سه برنامه، 28 شهریور به صورت تخصصی به کارکرد و جایگاه داستان در فبک پرداخته شد. این برنامه در پژوهشگاه علوم انسانی تهیه شد و کارشناسان آن عبارت بودند از دکتر سعید ناجی و دکتر لیلا مجیدحبیبی. گفتنی است در کنار این دو، روح الله کریمی و سمانه عسگری نیز در برنامه حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

 این برنامه‌ها را می‌توانید از این پیوند دریافت کنید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی