پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، سمینار آموزشی تخصصی «روش‌های تحقیق کیفی و آمیخته» برگزار می‌شود. مدرس این سمینار، استاد علی دلاور، عضو هیئت علمی گروه سنجش و اندازه‌گیری دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی و مجری آن، مدیریت آموزش‌های تخصصی آزاد پردیس شماره دو این دانشگاه است.

این سمینار با هدف اشراف نظری و تسلط تخصصی فراگیران بر مفاهیم، الگوها و روش‌های تحقیق کیفی و آمیخته اجرا خواهد شد.
دکتر علی دلاور در مقاله‌ای با عنوان «روش‌شناسی کیفی» پیرامون ماهیت روش‌های کیفی اشاره می‌کند پاره ای اوقات، محقق می‌خواهد که نگاه عمیق‌تری به یک فرد، موقعیت، یا سلسله‌ای از حوادث معین داشته باشد. به جای پرسیدن سؤالاتی از قبیل «مردم در این باره چه فکر می کنند؟» (آن گونه که در تحقیق زمینه‌یابی مرسوم است) یا «اگر من این کار را بکنم، چه اتفاقی خواهد افتاد؟» (آن‌چنان که در تحقیق آزمایشی متداول است)، محقق می پرسد: «این افراد چگونه عمل می کنند؟» یا «چگونه حوادث اتفاق می افتند» یا «چگونه مردم به تصویر کشیده می شوند» (توصیف می‌شوند).
برای پاسخ به سؤالاتی از این قبیل، محققین شماری از روش های پژوهشی را تحت عنوان «تحقیق کیفی» به کار می‌برند. آن دسته از پژوهش‌هایی که کیفیت روابط، فعالیت‌ها، موقعیت‌ها یا موارد را بررسی می‌کنند، غالباً تحت عنوان تحقیق کیفی قرار دارند. این نوع پژوهش‌ها از روش‌های مورد بحث پژوهشگران کمی متفاوت است و در آن تاکید بیشتری بر توصیف جامع می‌باشد. منظور از توصیف جامع، به تفصیل توصیف‌کردن تمام آن چیزهایی است که در خلال یک فعالیت یا موقعیت معین می‌گذرد. انواع مختلفی از روش‌های کیفی وجود دارد، اما تعداد معینی از شکل‌های آن عمومی هستند و این روش‌ها بیشتر معرف تحقیق کیفی می‌باشند.

سمینار روش‌های تحقیق کیفی و آمیخته در تاریخ شنبه ۱۹ اردی‌بهشت ۱۳۹۴ از ساعت ۱۳:۳۰ تا ۱۷:۳۰ در سالن شهید بهشتی دانشگاه علامه طباطبایی به نشانی تهران، انتهای غربی بزرگراه شهیدهمت، دهکده‌‌المپیک، میدان دهکده برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است ظرفیت ثبت‌نام در این سمینار محدود بوده و هزینه ثبت‌نام برای دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی (ره) ۲۰ هزار تومان، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها ۳۰ هزار تومان، اساتید دانشگاه‌ها ۴۰ هزار تومان و سایر متقاضیان ۵۰ هزار تومان است. علاقه‌مندان به شرکت در این سمینار، جهت دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۵۵۴۱۳۲۷۰-۰۲۱ تماس بگیرند.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی