پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: کتاب «مبانی یکپارچگی حسی و کاربرد آن در کودکان با نیازهای ویژه» به کوشش انتشارات مدرسه در تیرماه 1394 منتشر شد. این کتاب به قلم مژگان فرهبد، عضو هیئت علمی پژوهشکده کودکان استثنائی و دکتر ابراهیم پیشیاره، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، در 132 صفحه نوشته شد و به بهاء 100000ریال در پیش‌خوان کتاب‌فروشی‌ها قرار گرفت.

مژگان فرهبد، کارشناس‌ارشد کاردرمانی و عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و دکتر پیشیاره، متخصص علوم اعصاب شناختی در این اثر تاکید دارند، لازمه کاربرد هر روشی، آشنایی با مفاهیم ابتدایی و کلیات روش مورد نظر است. به همین دلیل و به جهت اهمیت رویکرد یکپارچگی حسی، مؤلفین این کتاب، کوشش می‌کنند مبانی  یکپارچگی حسی را با وجود اتقان علمی، به زبانی روان و ساده ارائه نمایند تا مورد استفاده درمان‌گران و دانشجویان قرار گیرد.

نویسندگان در پیشگفتار کتاب با اشاره به روند ایجاد یکپارچگی حسی که در طی آن مغز تجربه‌های حسی مختلفی از جمله بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه، حرکت، آگاهی بدنی و جابه‌جایی نقطه ثقل بدن را تفسیر و سازمان‌دهی می کند، از آن به‌عنوان پایه و بنیاد برای رفتارها و یادگیری بسیار پیچیده یاد کرده و بروز مشکلاتی در زمینه یادگیری، رشد و رفتار را نتیجه عدم رشد صحیح یکپارچگی حسی مطرح کرده‌اند.

این کتاب در سه فصل تنظیم شده است که شرح هر فصل از این قرار است:

فصل اول که ذیل عنوان «مبانی یکپارچگی حسی» تدوین شده است، به ارائه مطالبی در زمینه یکپارچگی حسی در رشد کودکان، مفاهیم عصب‌شناسی، سازمان‌دهی سیستم عصبی مرکزی، رشد یکپارچگی حسی و عملکردهای دوران کودکی، اختلالات یکپارچگی حسی، مشکلات ثانویه مربوط به نقص عملکرد یکپارچگی حسی و ضروریات مبانی نظریه یکپارچگی حسی می‌پردازد.

فصل دوم با عنوان «ارزیابی و تشخیص» حاوی مطالبی درباره ارزیابی عملکردهای یکپارچگی حسی، آزمون‌های استاندارد اختلال عملکرد و تشخیص عملکرد می‌باشد.

و سر انجام در فصل سوم که با نام «درمان» تدوین شده است، محورهایی هم‌چون درمان انفرادی، درمان یکپارچگی حسی کلاسیک، رشد مهارت جبرانی، برنامه‌های درمان گروهی، مشاوره، نتایج قابل انتظار کاردرمانی، مداخلات یکپارچگی از طریق بازی و نمونه‌هایی از بازی‌های هدفمند در یکپارچگی حسی مورد بحث قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب می‌توانند به فروشگاه مجازی انتشارات مدرسه مراجعه کنند یا با شماره 021888003249 تماس بگیرند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی