پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه «داستان‌نویسی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان» از سوی گروه فلسفه و فکر پروری برای کودکان و نوجوانان (فبک) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در روزهای ۲۵ و ۲۶ و ۲۷ بهمن و روز ۱۶ اسفندماه از ساعت ۸: ۳۰ الی ۱۶ برگزار خواهد شد.

 فلسفه برای کودکان و نوجوانان در چند سال اخیر مورد توجه قرار گرفته است و از نظر پژوهشی و مطالعاتی پیشرفت قابل قبولی داشته است. آموزش فلسفه بر اساس متون داستانی با ساختار و محتوایی متفاوت از داستان‌های رایج صورت می‌گیرد. اغلب داستان‌هایی که در حال حاضر موجود است و در کلاس‌ها و حلقه‌های کندوکاو مورد استفاده قرار می‌گیرد، ترجمه داستان‌هایی است که متخصصان این برنامه در کشورهای دیگر، دست به تألیف آن زده‌اند. با توجه به تفاوت‌های فرهنگی و معرفتی که در بین کشورها وجود دارد، به نظر می‌رسد که ترجمه این داستان‌ها و حتی اقتباس از آن‌ها پاسخگوی نیاز ما نیست و لزوم تولید داستان‌هایی هماهنگ با ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان، احساس می‌شود. لذا گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان، با توجه به این نیاز و همچنین بنا بر پیشنهاد علاقه‌مندان، اقدام به برگزاری دوره تخصصی داستان‌نویسی در برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان نموده است.

مکان برگزاری کارگاه در بزرگراه کردستان، نبش خیابان ۶۴ غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواهد بود.


گروه فلسفه و فکر پروری برای کودکان (فبک) از جمله مراکزی است که به‌طور مستمر فلسفه برای کودکان را مورد کندوکاو قرار می‌دهد. این گروه به صورت رسمی در سال 1386 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی تأسیس شد و در سال 1387 مجوز قطعی را از وزارت علوم تحقیقات و فناوری اخذ کرد.

 اهداف گروه بر حسب مواردی که در تارنمای  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ذکر شده عبارت است:

ارائه راه‌حلی مبنایی برای متحول ساختن نظام آموزشی کشور از حافظه مداری به تأمل مداری و بالا بردن قدرت داوری، انتخاب و تصمیم‌گیری درست.
ارائه برنامه‌ای  برای آموزش تفکر و تعلیم مهارت‌های عمومی تحقیق در نظام آموزشی کشور
تدوین و ارائه الگویی قابل اجرا از برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان در مدارس کشور 
پیش‌برد جامعه به سمت اخلاق‌مداری و تربیت شهروندانی فردگرا از طریق تحول در نظام آموزشی کشور

لازم به ذکر است گروه فبک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی جهت دست‌یابی به این اهداف، تحقیقات تجربی و نظری خود را در زمینه‌های زیر آغاز کرده‌است:

ترجمه و تدوین کتب فلسفه برای کودکان و بومی‌سازی آن‌ها 
فنّاوری آموزشی فبک و مطابقت آن با فرهنگ ایرانی 
پایه‌ریزی بنیادهای نظری برنامه فبک  
ارتقای دانش و تجربه محققان و دانشجویان و علاقه‌مندان در جهت پیشبرد برنامه فبک در ایران
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی