پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، چهارمین گزارش ارزیابی خُرد آموزش عالی به کوشش معاونت نظارت و راه‌بردی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی منتشر شد.

بخش ارزیابی آموزش عالی در شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر پیچیدگی و پویایی کیفیت در آموزش عالی، پس از سال‌ها تلاش مستمر، چهارمین ارزیابی خُرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری را از طریق داده‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ها(مربوط به سال‌های 92-93) پس از تجزیه و تحلیل در قالب 159 جدول و 86 نمودار و گزارش مستند تهیه کرده است.

آمار و اطلاعات این گزارش مربوط به حدود 65 دانشگاه وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فن‌آوری است که آمار و اطلاعات خود را کم و بیش در سامانۀ ارزیابی هیأت نظارت و ارزیابی وارد کرده‌اند.

بسیاری از اطلاعات موجود در این گزارش برای اولین بار و به صورت اختصاصی از طرف هیأت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی ارائه ‌شده است و در صورتی که آمار و اطلاعات وارد شده در دیگر بانک‌های اطلاعاتی(نظیر گزارش‌های آموزش عالی و قانون بودجۀ کل کشور) موجود بوده‌اند، مطابقت صورت گرفته و در صورت لزوم اصلاح شده‌اند.

چهارمین ارزیابی خُرد دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی با محوریت اطلاعات ارسالی از طرف دانشگاه‌ها تدوین شده اما با این وجود، برای پربارتر شدن گزارش، در صورت لزوم از دیگر منابع اطلاعاتی(هم‌چون سازمان سنجش آموزش کشور، مؤسسۀ پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی، یونسکو و...) نیز استفاده شده است.

این گزارش شامل فصول شاخص‌های کلی، شاخص‌های آموزشی، شاخص‌های پژوهشی، شاخص‌های دانشجویی، شاخص‌های فرهنگی، امکانات و اعتبارات است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی