پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی» برگزار می‌شود

چهارشنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۳، ۰۵:۲۱ ب.ظ

 پایگاه خبری رب: همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی؛ ظرفیت‌شناسی حکمت اسلامی در تحول علوم اسلامی» در تاریخ دوشنبه 13 و سه‌شنبه 14 بهمن از ساعت 14 تا 17 در تالار کمال دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود. سخنرانان این همایش حجت‌الاسلام علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه، حجت‌الاسلام دکتر علی‌رضا قائمی‌نیا، دکترمحسن جوادی، دکتر ابراهیم دادجو، دکتر سیدحمید طالب‌زاده و حجت‌الاسلام دکترمحمدتقی سبحانی خواهند بود.

 همایش «جهان انسانی، حکمت اسلامی»  به همت کانون اندیشه جوان و مؤسسه اشراق و با هدف تبیین نقش والای حکمت اسلامی در تحول علوم انسانی، برای دانشجویان برگزار می‌شود. این همایش مطلعی برای دوره آموزشی-پژوهشی دانشگاه موازی می‌باشد که در نیم‌سال دوم سال تحصیلی 1393-1394 برگزار خواهد شد.

با توجه به اهمیت علوم انسانی و نقش بنیادین این علوم در تحقق یک نظام فکری منسجم و تمدن‌ساز، تحقیق در مبانی این علوم و نقد و ارزیابی آن‌ها و نیز تلاش جهت استخراج مبانی و دیدگاه‌های اسلامی در حوزه علوم انسانی و تلاش برای تولید علوم انسانی هم‌سو با معارف اسلام ناب، اهمیت و جایگاه والایی پیدا می‌کند.

از طرف دیگر ضعف نظام آموزش رسمی دانشگاهی کشور در راستای تحقق این مهم، نیازمند چاره‌جویی است و یکی از مناسب‌ترین راه‌حل‌ها، برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت، فشرده و مؤثر جهت رفع نواقص آموزش عالی رسمی و در راستای به‌دست دادن سرنخ‌های تحول علوم انسانی موجود مبتنی بر اندیشه اسلامی است.

دانشجویان و فرهیختگان گران‌قدر برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی تهران، خیابان وصال شیرازی، کوچه بهنام، شماره 19، دفتر مرکزی کانون اندیشه جوان مراجعه کرده یا با شماره‌های 88960409 و 88960536 تماس بگیرند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۱۱/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی