پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

 پایگاه خبری رب: «مشکلات یادگیری؛ آن‌چه معلمان باید بدانند»، عنوان کتابی است که پیتر وست وود آن را در قالب شش فصل، به منظور آشنایی معلمان با دانش‌آموزان دارای مشکلات یادگیری، شناسایی به موقع و ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود این وضعیت نوشته است. این اثر که به کوشش حبیب امانی (کارشناس ارشد روان‌شناسی تربیتی) و فهیمه آرین (کارشناس گفتاردرمانی)  در 176 صفحه ترجمه شده و به‌دست جلیل باباپور خیرالدین (عضو هیات علمی گروه روان‌شناسی دانشگاه تبریز) ویراسته شده، توسط انتشارات آوای نور به چاپ رسیده است.

«مشکلات یادگیری؛ آن‌چه معلمان باید بدانند» در شش فصل با عناوین زیر، مشکلات یادگیری دانش‌آموزان را مورد بحث قرار داده است:

فصل اول: دیدگاه‌های رایج درباره مشکلات یادگیری

فصل دوم: پیامدهای مؤثر مشکلات یادگیری

فصل سوم: مداخله و شناسایی به موقع

فصل چهارم: مسائل رفتاری و اجتماعی

فصل پنجم: آموزش دانش‌آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری

فصل ششم: انطباق و حمایت دانش‌آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری

بزرگترین گروه از دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه در مدارس، دانش آموزان مبتلا به مشکلات یادگیری هستند. از آن‌جایی که بیشتر مدارس، آمادگی لازم برای برآوردن نیازهای یادگیری این گونه دانش‌آموزان را ندارند، تعداد بسیار زیادی از افراد این گروه بدون یادگرفتن سواد کافی، مهارت‌های اجتماعی و حساب -که برای پاسخ‌گویی  به  نیازهای روزمره لازم است- مدرسه را ترک می‌کنند.

نویسنده این اثر عنوان می‌کند: «در گزارش نهایی بررسی مداخلات به موقع برای کودکان مبتلا به مشکلات یادگیری، کمیته دائمی در مسائل اجتماعی NSW (2003)  آمده است که رفتن به مدرسه برای این دانش‌آموزان به شدت ایجاد اضطراب می‌کند، زیرا آن‌ها می‌دانند که در کسب حمایت دیگران ناتوان هستند. به همین سبب باید خودشان بر مشکلاتشان غلبه  کرده و آن را مدیریت کنند تا بتوانند توانایی‌های بالقوه خود را به حداکثر برسانند. این کمیته به این نتیجه رسیدکه  یک مسئله اساسی وجود دارد و آن این‌که، چنین کودکانی مانند گروه هم‌سن خود پیشرفت نمی‌کنند زیرا نه یک نظام آموزشی معین وجود دارد و نه نیازهای یادگیری آن‌ها مشخص شده است».

 وست وود  در این کتاب، برای روشن‌ساختن آن‌چه که باید درباره مشکلات یادگیری فراگرفته شود و این‌که چگونه مدارس می‌توانند در رفع این مشکل  تأثیر زیادی داشته باشند، از ادبیات پژوهشی استفاده کرده است و به‌طور خاص بر شناسایی به موقع، تأکید نموده است. نویسنده امیدوار است مطالعه این کتاب به انضمام منابع پایانی، به معلمانی که مایل به  پیداکردن  راه‌حل‌هایی  برای  دانش‌آموزان خود که مبتلا به مشکلات یادگیری هستند، کمک نماید.

امانی و آرین در پیشگفتار، کتاب حاضر را حاصل تلاش نویسنده‌ای می‌دانند که خود در دوران کودکی مشکلاتی در یادگیری داشته است. وست وود که در حال حاضر یکی از  اساتید برجسته در زمینه آموزش است، سابقه تدریس به تمامی گروه‌های سنی را در مدارس، مراکز آموزشی و دانشگاهی در کارنامه خود دارد وکتاب‌ها و مقالات فراوانی در زمینه یادگیری و مشکلات یادگیری به چاپ رسانده است.

با توجه به تجربه چندین ساله مترجمان در ارتباط و کار با این گونه دانش‌آموزان، آنان بر این باورند که کتاب حاضر مطابق با آخرین یافته‌های علمی  در زمینه مشکلات یادگیری بوده و دارای محتوایی ارزنده است که می‌تواند برای همه دست درکاران تعلیم و تربیت، معلمان، مربیان، دانشجویان رشته‌های روان‌شناسی و علوم تربیتی و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مفید واقع  شود.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهاء 9000 تومان از طریق تماس با شماره 02166967355 یا مراجعه به نمایندگان فروش به نشانی تهران، خیابان انقلاب، شماره 1212، انتشارات گوتنبرگ یا خیابان انقلاب، پاساژ اندیشه، فروشگاه دهخدا تهیه نمایند.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی