پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: هفتمین همایش فلسفۀ تعلیم‌وتربیت ایران، با عنوان «نسبت فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی؛ با تأکید بر آموزش و یادگیری در سطح آموزش عمومی و عالی»، در اردیبهشت 1395 و با میزبانی دانشگاه شیراز برگزار می‌شود. دبیر علمی این همایش، دکتر بابک شمشیری، دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز می‌باشد و دبیری اجرایی همایش را دکتر مهدی محمدی، دانشیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز بر عهده دارد.

انجمن فلسفۀ تعلیم و تربیت ایران به نمایندگی از جامعۀ اندیشمندان و دانشوران حوزۀ فلسفۀ تعلیم و تربیت ایران، هر سال با همکاری دانشگاه‌های کشور به‌منظور گردهم‌آیی متخصصان، محققان و دانشجویان این رشته، همایشی را برگزار می‌نماید. این مجموعه همایش‌ها که اکنون در آستانۀ برگزاری هفتمین نوبت آن به میزبانی دانشگاه شیراز می‌باشد، فرصتی برای ارائه آخرین دستاوردهای مطالعاتی و پژوهشی فلسفۀ تعلیم و تربیت در سطح کشور است.

همچنین این نشست‌های علمی، فرصت ارزشمندی برای آشنایی اندیشمندان، پژوهش‌گران، استادان و نیز دانشجویان این رشته با مطالعات و پژوهش‌ها، آراء و دیدگاه‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف فلسفۀ تعلیم و تربیت می‌باشد.

در هفتمین همایش سالانه این انجمن، نسبت فلسفه تعلیم و تربیت و قلمرو علوم اجتماعی و انسانی از ابعاد گوناگون به‌ویژه از جنبۀ آموزش و یادگیری در حوزه‌های نام‌برده، در دو سطح آموزش عمومی و آموزش عالی مورد بحث و بررسی و واکاوی قرار خواهد گرفت.

چگونگی رابطه و تعامل فلسفۀ تعلیم و تربیت با هر یک از زیرمجموعه‌های علوم اجتماعی و انسانی، به‌قصد تبیین مؤلفه‌های فلسفۀ تعلیم و تربیت مشتمل بر اهداف، اصول و روش‌های یادگیری در شاخه‌های مختلف این علوم ازجمله اهداف این همایش به شمار می‌آیند که با توجه به ماهیت و کارکردهای هر یک پیگیری می‌شود.

محورهای این همایش به‌قرار زیر می‌باشد:

1.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و ادبیات

2.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و اقتصاد و مدیریت

3.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و تاریخ و جغرافیا

4.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و تربیت‌بدنی و علوم ورزشی

5.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و روان‌شناسی و علوم تربیتی

6.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و زبان‌های خارجی

7.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و علوم میان‌رشته‌ای

8.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و مطالعات اجتماعی

9.     فلسفۀ تعلیم‌وتربیت و هنر

 

علاقه‌مندان برای ارسال مقاله به این همایش می‌بایست چکیدۀ مقاله خود را تا تاریخ 10 آبان به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. نتایج ارزیابی چکیدۀ مقالات در تاریخ 10 آذرماه منتشر خواهد شد. آخرین مهلت ارسال اصل مقاله 10 بهمن‌ماه می‌باشد که پس از آن نتایج ارزیابی نهایی در 10 اسفند مشخص می‌گردد.

دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شیراز، ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت سال آینده، میزبان هفتمین همایش فلسفه تعلیم و تربیت ایران خواهد بود.

برای ارتباط با دبیرخانه همایش می‎توانید با شماره‌های 09013766256(دبیرخانه علمی همایش) و  09373105045 (دبیرخانه اجرایی همایش) تماس حاصل فرمایید. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه shirazu.ac.ir/ncpe مراجعه کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۶/۰۵

نظرات  (۱)

با عرض سلام خدمت اعضای دبیرخانه محترم همایش فلسفه تعلیم و تربیت
اینجانب همراه با آقای دکتر خبازی کناری دو چکیده مقاله برای همایش تدارک دیده بودیم . من در دقایق پایانی فرصت ارسال ، چکیده اول را ثبت کردم ولی متاسفانه صفحه مربوط به ثبت مقاله حدود 10 دقیقه به 12 شب بسته شد و  ارسال چکیده دوم برایم مقدور نشد. با توجه به اینکه هنوز فرصت ارسال پایان نیافته بود بفرمایید که من چگونه می توانم چکیده دوم را به دبیرخانه ارسال کنم.
با احترام. صفا سبطی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی