پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

فلسفه برای کودکان و ترویج خواندن

جمعه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۱۹ ق.ظ

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، چهلمین نشست ترویج کتاب‌خوانی را با عنوان فلسفه برای کودکان و ترویج خواندن برگزار می‌کند. این نشست با حضور دکتر حسین شیخ‌رضایی و حسین شیخ‌الاسلامی برگزار خواهد شد.

حسین شیخ‌رضایى دکتراى فلسفه خود را در سال ۱۳۸۵ از دانشگاه دورهام انگلستان دریافت کرده است و ضمن پژوهش در حوزه فلسفه علم و آموزش فلسفه به کودکان، تالیف‌ و ترجمه‌هایی در این زمینه منتشر کرده است. ترجمه کتاب «فلسفه ذهن، یک راهنمای مقدماتی»، نوشته ایان ریونزکرافت از جمله آثار او است. هم‌چنین وی مقاله‌ای دارد با عنوان «بررسی و تحلیل برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان با نظر به میزان ابتنای آن بر پراگماتیسم دیویی» که با مشارکت دکتر مسعود صفایی مقدم، دکتر رسنانی هاشم، دکتر حمیدرضا آیت‌اللهی و مسئولیت دکتر سعید ناجی تدوین شده است.

حسین شیخ‌الاسلامی کارشناس ارشد فلسفه‌ غرب است و در زمینه ادبیات کودکان دارای مقالات و کتاب‌هایی است. از کتاب‌های او می‌توان به «سازمان قوری‌های متحد» و «چرا همه گاوها این رنگی‌اند؟» اشاره کرد. وی هم‌چنین ترجمه «تئوری ادبی» که اثری از جاناتان کولیر است را در کارنامه دارد. از مقالات وی باید از «زیبا اما بیگانه با کودک امروز» در کتاب ماه کودک و نوجوان و «زوال بزرگ‌سالی» در پژوهش‌نامه‌ ادبیات کودک و نوجوان یاد کرد.

کتابخانه مرجع کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دوشنبه 25 خردادماه از ساعت 15 تا 17 به نشانی خیابان شهید بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، شماره 34 پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی