پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر کتاب «روش‌های شکوفاسازی خلاقیت کودکان و نوجوانان» نوشته علی‌رضا امین برای نوبت اول در۱۴۴صفحه از سوی انتشارات بنیاد حکمت اسلامی صدرا منتشر شد. در این کتاب سعی شده است در حد امکان، علاوه بر ارائه روش‌هایی برای تدریس خلاقیت در کلاس، خلاقانه تدریس‌کردن نیز مورد توجه قرار گیرد.  

بین «تدریس خلاقیت» و «خلاقانه تدریس‌کردن» تفاوت وجود دارد. خلاقانه تدریس‌کردن به این معناست که معلمان از مهارت‌های خلاقانه خودشان بهره می‌گیرند تا بتوانند محتوا و ایده‌های درسی را جذاب‌تر و کارآمدتر ارائه کنند. اما در تدریس خلاقیت، به دانش‌آموزان به گونه‌ای آموزش داده می‌شود که ذهن‌شان خلاق‌تر شود. در این شیوه، دانش‌آموزان به آزمودن و تجربه «نوآوری» تشویق می‌شوند، پاسخ پرسش‌ها به آن‌ها داده نمی‌شود، بلکه به آن‌ها کمک می‌شود تا خودشان جواب را حدس بزنند و راه‌ها و مسائل جدیدی را تجربه کنند.

در این کتاب سعی شده است در حد امکان به هر دو مقوله توجه شود و علاوه بر ارائه روش‌هایی برای تدریس خلاقیت در کلاس، خلاقانه تدریس‌کردن نیز مورد توجه قرار گیرد.

کتاب حاضر مشتمل بر ۶ فصل است. در فصل اول، خواننده با مفهوم خلاقیت و دیدگاه‌های مختلف در مورد آن آشنا می‌شود. در فصل دوم، اهمیت خلاقیت مورد بررسی و بازخوانی قرار می‌گیرد. نظریه‌های خلاقیت، شامل نظریه‌های فلسفی، جامعه‌شناسی و روان‌شناسی محور اساسی فصل سوم را تشکیل می‌دهد. در فصل چهارم به این سوال که «چگونه دانش‌آموز را خلاق کنیم؟» پاسخ داده و موانع خلاقیت مطرح می‌شود. فصل پنج‌ام، اختصاص به چندین روش تدریس برای شکوفاسازی خلاقیت در کودکان و نوجوانان دارد؛ این روش‌ها نتیجه تجربیات نویسنده در زمینه تدریس و خلاقیت است و به نظر می‌رسد در کتب دیگری مطرح نشده است. سرانجام در فصل آخر، چندین تمرین و ایده برای خلاق‌تر کردن ذهن کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود.

  هدف این کتاب آشناسازی علاقه‌مندان با خلاقیت و روش‌هایی است که می‌تواند در شکوفاسازی خلاقیت ذهنی کودکان و نوجوانان موثر باشد. از این‌رو مطالعه این کتاب برای والدین، معلمان، مربیان و کلیه کسانی که با آموزش و تربیت کودک و نوجوان سروکاردارند سودمند است. در این اثر تلاش شده روش‌های نوین تدریس با روش‌های خلاقیت تلفیق گردند و روش‌های نوینی در تدریس خلق شوند که منجر به شکوفاسازی خلاقیت شوند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه این کتاب، با واحد فروش و مشترکین بنیاد حکمت اسلامی صدرا با شماره 02188153594 تماس حاصل نمایند.


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی