پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر معاونت پژوهشی دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران، نشست «تبیین و بازسازی آموزش مهارت‌ها در برنامه درسی پایدیا» را برگزار می‌کند. دکتر سمیرا حیدری، دکترای فلسفه آموزش و پرورش در این نشست علمی به بازخوانی و بازسازی آموزش مهارت‌ها در برنامه درسی پایدیا می‌پردازد.

این نشست روز دوشنبه 31 فروردین‌ماه ۱۳۹۴ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ در اتاق شورای دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران به نشانی بزرگراه شهید دکتر چمران، خیابان جلال آل احمد، روبه‌روی کوی نصر، خیابان دکتر کاردان برگزار می‌شود.

نظام‌های آموزشی از دیرباز کوشیده‌اند با به‌کارگیری روش‌ها و طرح‌های گوناگون با مسئله شکست در تحصیل که باعث سرخوردگی در فرآیند یادگیری و هم‌چنین اتلاف وقت و انرژی در نظام آموزشی می‌شود، مقابله کنند.

یکی از این طرح‌ها که در بسیاری از ایالت‌های امریکا و کشورهای اروپایی در حال اجراست طرح «پایدیا» است. طرح پایدیا به‌عنوان واکنشی در قبال سقوط فرهنگی غرب مطرح شد. دکتر حیدری بنا دارد در این نشست به بررسی برنامه درسی طرح مذکور بپردازد.

وی به بررسی مبانی فلسفی برنامه درسی پایدیا خواهد پرداخت تا از این راه بتواند مبنای فلسفی آموزش مهارت‌ها را تحلیل و بازسازی کند و در ادامه نقش یادگیری مهارت‌ها در یادگیری ماندگار را مطرح می‌کند.

حیدری در مطالعه این طرح، تأکید ویژه‌ای بر این نکته دارد که «هدف از مطالعه سایر نظام‌ها، زمینه‌سازی برای اقتباس ساده‌اندیشانه نیست، بلکه با بررسی مبانی فلسفی برنامه درسی در سایر نظام‌ها، بینش عمیق نسبت به‌ مواجهه نظام‌های دیگر با مسائل تعلیم و تربیت حاصل می‌شود که ما را در حل مشکلات کشورمان تواناتر کند».

یادآور می‌شود این نشست، از مجموعه سخنرانی‌های دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران است که به کوشش معاونت پژوهشی این دانشکده برگزار می‌شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی