پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: کارگاه آموزشی «مهارت‌های تعلیم‌وتربیت: برنامه‌ریزی و تدوین طرح درس» با هدف کسب مهارت در تدوین طرح درس موفق، کسب مهارت در برنامه‌ریزی درسی و آشنایی با فنون و روش‌های تدریس، برگزار می­‌شود. پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) پنج­‌شنبه 23 مهر، از ساعت 8:30 الی 15:30 پذیرای معلمان و دبیران، پژوهش‌­گران و اعضای هیئت‌علمی در این کارگاه می­‌باشد.

هزینه شرکت در کارگاه 100000 تومان است و برای دانشجویان 30درصد و اعضای هیئت‌علمی و انجمن­‌های علمی 20درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

کارگاه «مهارت‌های تعلیم‌وتربیت: برنامه‌ریزی و تدوین طرح درس» با تدریس امیرحسین مهدی­‌زاده، هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی  و دارنده دکتری تخصصی علوم (برنامه­‌ریزی درسی) برگزار می­‌شود. وی تدریس کارگاه­‌های آموزشی «برنامه­‌ریزی آموزشی و طراحی الگوهای طرح درس»، «ارزشیابی و اندازه­‌گیری پیشرفت تحصیلی»، «الگوهای یاددهی-یادگیری»، «رسانه­‌های آموزشی» و «مدیریت خلاق» را در کارنامه خود دارد.

سرفصل­‌ها و محتوایی که در کارگاه «مهارت‌های تعلیم و تربیت» مورد بررسی قرار خواهند گرفت، عبارت­ است از: فرایند آموزش، هدف‌های برنامه‌درسی، فرایند تدوین برنامه‌درسی، انواع نیازهای آموزشی، نیاز‌سنجی بر اساس تجزیه‌وتحلیل سازمان، تعیین هدف‌های آموزشی، تعیین هدف‌های کلی درسی، شناسایی و سازمان‌دهی محتوای آموزشی، معیارهای انتخاب محتوا، اصول سازمان‌دهی محتوا، انتخاب فنون و روش‌های آموزشی (تدریس)، استفاده از فن‌آوری برای تسهیل آموزش و یادگیری، تحلیل و تعیین نظام ارزشیابی، طرح درس، اجزاء تشکیل‌دهنده طرح درس، مراحل مختلف تدوین طرح درس، انواع و شکل‌های طرح‌ درس، الگوی طرح‌ درس سالانه، مراحل تدوین طرح در سالانه، الگوی طرح ‌درس روزانه، مراحل تدوین ‌درس روزانه، تعیین و تنظیم نحوه ارائه محتوا.

این کارگاه به کوشش پژوهشگاه «علوم و فناوری اطلاعات ایران» برگزار می­‌شود که  از سال 1385 با انگیزه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، مدیران، مراکز اطلاع‌رسانی و فن‌آوری اطلاعات و انجمن‌های علمی، فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف علمی آغاز کرده است، . با توجه به اساسنامه این پژوهشگاه که یکی از وظایف مرتبط با توسعه منابع انسانی را پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز‌های پژوهشی و آموزشی کشور در حوزه علوم اطلاعات و فن‌آوری اطلاعات می­‌داند، مدیریت آموزش پژوهشگاه با بهره‌مندی از اساتید مجرب حوزه‌‌های مربوطه، به طراحی دوره‌های جدید بر مبنای نیازهای آموزشی که از طرف سازمان­‌ها و دانش­‌پذیران موردتقاضا قرار می­‌گیرد، اقدام کرده است.

علاقه­‌مندان جهت ثبت­نام می­‌توانند به سامانه آموزش­‌های کوتاه­مدت پژوهشگاه (edu.irandoc.ac.ir) مراجعه نمایند.

لازم به یادآوری است متقاضیان شرکت در کارگاه قبل از مراجعه حضوری و واریز وجه با شماره­‌های 66951404 و 66951430 (داخلی 284، 350، 352) تماس گرفته و از تشکیل کارگاه اطمینان حاصل نمایند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی