پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: کارگاه آموزشی «مهارت‌­های پیش از تدریس»، به کوشش پژوهشگاه علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران (ایرانداک) دو­شنبه 27 مهر، از ساعت 8:30 الی 17:30 برگزار می­‌شود. این کارگاه که ویژۀ معلمان، مدرسان و اعضای هیئت‌علمی طراحی شده است در پی اهدافی از قبیل آشنایی با روان‌شناسی آموزش و یادگیری کودکان و بزرگ‌سالان، آشنایی با اخلاق و آداب حرفه‌ای آموزش و یادگیری و کسب مهارت در تدوین طرح درس موفق می­‌باشد. هزینۀ شرکت در کارگاه 120000 تومان است، برای دانشجویان 30 درصد و برای اعضای هیئت‌علمی و انجمن‌های علمی 20 درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارگاه «مهارت­‌های پیش از تدریس» با تدریس حسین­‌علی جاهد، عضو هیئت‌علمی و ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻣﺮﻛﺰ ﻣﻄﺎﻟﻌﺎﺕ ﻭ  برنامه‌ریزی ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ ﺩﺍﻧﺸﮕﺎﻩ ﺁﺯﺍﺩ ﺍﺳﻼﻣﻲ برگزار می­‌شود. وی تألیفاتی همچون «روش­‌ها و فنون تدریس»، «برنامه­‌ریزی آموزشی و درسی»، «مدیریت آموزشی» و برگزاری ﻛﺎﺭﮔﺎﻩ­های ﺁﻣﻮﺯﺷﻲ «ﻃﺮﺡ ﺗﺪﺭﻳﺲ ﻧﻴﺎﺯﻣﺤﻮر»، «دانش و مهارت تدریس»، «روش تدریس»، «مهارت­‌های ضمن تدریس» و ... را در کارنامۀ خود دارد.

 موضوعاتی که در این کارگاه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، به‌قرار زیر است:

·         معرفی مکاتب چهارگانه روان‌شناسی تربیتی و نوع رویکرد هر کدام در اتخاذ روش‌های تدریس خود و نحوه تعامل با فراگیر

·         شناخت ویژگی‌های یادگیرندگان کودک و بزرگ‌سال از نگاه روان‌شناسی آموزش و یادگیری

·         آشنایی با حیطه‌ها و سطوح یادگیری و نحوه تدوین اهداف و انتظارات یادگیری در این حیطه‌ها

·         نگاهی بر تأثیرات غیرمستقیم رفتارها بر یادگیرنده و نوع ارتباط درست مدرس با وی

·         نوع ارتباط صحیح مدرس به همکاران و نوع ارتباط صحیح مدرس با علم، حقوق دانشجو و استاد

·         بحث و تحلیل معضلات احتمالی کلاس درس و اتخاذ تصمیم درست در مواجهه با آن­‌ها

·         اصول تدوین طرح درس، انواع طرح درس، تدوین طرح درس موفق بر مبنای رویکرد ساختن‌گرایی به‌صورت عملی.

 

کارگاه مذکور به کوشش پژوهشگاه «علوم و فن‌آوری اطلاعات ایران» برگزار می­‌شود که از سال 1385 با انگیزه ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان، اعضای هیئت‌علمی، مدیران، مراکز اطلاع‌رسانی و فن‌آوری اطلاعات و انجمن‌های علمی، فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف علمی آغاز کرده است. با توجه به اساس‌نامه این پژوهشگاه که یکی از وظایف مرتبط با توسعه منابع انسانی را پاسخ‌گویی به بخشی از نیاز‌های پژوهشی و آموزشی کشور در حوزه علوم اطلاعات و فن‌آوری اطلاعات می­داند، مدیریت آموزش پژوهشگاه با بهره‌مندی از اساتید مجرب حوزه‌‌های مربوطه، به طراحی دوره‌های جدید بر مبنای نیازهای آموزشی که از طرف سازمان­‌ها و دانش‌پذیران تقاضا می­‌شود، اقدام کرده است.

علاقه­‌مندان جهت ثبت­‌نام می­‌توانند به سامانه آموزش­‌های کوتاه­‌مدت پژوهشگاه به نشانی edu.irandoc.ac.ir مراجعه نمایند.

لازم به یادآوری است متقاضیان شرکت در کارگاه قبل از مراجعه حضوری و واریز وجه با شماره‌های 66951404 و 66951430 (داخلی 284، 350، 352) تماس گرفته و از تشکیل کارگاه اطمینان حاصل نمایند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی