پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری ایکنا، برترین‌های دومین جشنوارۀ آثار میان‌رشته‌ای قرآن کریم جهاد دانشگاهی در اختتامیه بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم معرفی شدند. کتاب «تربیت عقلانی از منظر قرآن»، تألیف محمد احسانی‌، اثری است که توانست در بخش کتاب این جشنواره، رتبه دوم را از آن خود کند.

 

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اقدام به انتشار این اثر در تابستان 93 کرده است. هشت فصل با عناوین کلیات و مفاهیم، مبانی تربیت عقلانی، اهداف تربیت عقلانی، اصول تربیت عقلانی، روش‌های تربیت عقلانی، عوامل تربیت عقلانی، آثار تربیت عقلانی و موانع تربیت عقلانی، فصل‌های تشکیل‌دهنده این کتاب هستند.

در مقدمه این اثر آمده است: «تربیت انسان ابعادی گوناگون از جمله جسمانی، معنوی، عبادی، اخلاقی،‌ عاطفی و جنسی دارد. به نظر می‌رسد مهم‌ترین بعد آن تربیت عقلانی است؛ زیرا پرورش نیروی عقل زیربنای رشد و تکامل معنوی بشر به‌شمار می‌رود. تربیت دینی از دیرباز مورد توجه فیلسوفان و رهبران دینی بوده و آنان از روزگار قدیم تا امروز مردم را به خردورزی و نیک‌اندیشی فراخوانده‌اند. قرآن کریم همواره به شکوفاسازی خرد آدمی توجه کرده و زمینه‌های پرورش آن را فراهم ساخته است. اگر آیات قرآن را از منظر تربیت نیروی عقل بررسی کنیم، خواهیم دید روش‌های متعددی در جهت پرورش قوه تفکر و تعقل از قرآن به دست می‌آید؛ روش‌هایی که همه انبیا برای تربیت عقل بشر از آن‌ها بهره برده و در تحقق این امر مهم مؤثر بوده‌اند».

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۲۴

نظرات  (۱)

سلام 
برایتان موفقیت توام با سر بلندی آرزومندم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی