پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

پایگاه خبری رب

نهاد خبری تارنمای علوم تربیتی رب

«پایگاه خبری رب» پایگاهی مجازی و غیردولتی‌ است که با سردبیری حبیب‌الله ازغدی به گزینش و پوشش خبرهای علوم تربیتی در ایران می‌پردازد. این پایگاه خبری وابسته به «تارنمای علوم تربیتی رب» بوده و به منزلۀ نهاد خبری این تارنما خبررسانی می‌کند. با ما باشید تا به‌روز، در جریان اخبار رکود یا فراز و فرود «علوم تربیتی» قرار بگیرید.
کانال ما را در تلگرام دنبال کنید:
https://telegram.me/Rabnews

پایگاه خبری رب: به گزارش خبرگزاری مهر، پنجمین جلسه ژورنال‌کلاب گروه «فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران» با هم‌کاری «انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران» دوشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود.
 در این جلسه، مقاله «بازاندیشی بر تناسب فلسفه تعلیم و تربیت برای سیاستگذاری تربیتی» (Re-thinking the Relevance of Philosophy of Education for Educational Policy Making) که اثری است از «Morwenna Griffiths» مرور می‌شود و مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

این نشست علمی، دوشنبه ۲۸ اردیبهشت از ساعت ۱۰:۳۰ در سالن شکویی دانشگاه تربیت مدرس به نشانی تهران، بزرگ‌راه جلال آل‌احمد، پل نصر، دانشکده علوم انسانی، طبقه اول برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود این گردهم‌آیی علمی با ارائه دکتر نرگس سجادیه(عضو هیئت علمی گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) و فرامرز آژنگ (دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران) برپا خواهد شد.

چکیده‌ مقاله به شرح زیر است:

پرسش اساسی این مقاله آن است که «چه نوع فلسفه تعلیم و تربیتی برای سیاست‌گذاران تربیتی مناسب است؟» این پرسش با تأکید بر چهار مضمون پاسخ می‌یابد:

۱)معنایی که خود فیلسوفان تعلیم و تربیت به فلسفه تعلیم و تربیت نسبت می‌دهند.
۲)معنایی که سیاست‌گذاران برای فلسفه تعلیم و تربیت قائل‌اند.
۳)تطورات این معانی در طول زمان و مکان
۴)این تطورات معنایی، امکان تاثیر فلسفه تعلیم و تربیت بر سیاست‌گذاری را چگونه متاثر ساخته‌اند.

پرسش پژوهشی مقاله با استفاده از روش‌های فلسفی و شواهد تجربی به دست آمده از گفتگوها و مصاحبه‌های صورت گرفته با فیلسوفان تعلیم و تربیت و دیگر پژوهش‌گران تربیتی پاسخ یافته است. بحث را با تأملی بر نسبت میان فلسفه و فلسفه تعلیم و تربیت با خود تعلیم و تربیت و سیاست‌های تربیتی آغاز می‌کنیم. سپس زمینه و حال و هوای جاری سیاست‌گذاری مورد بررسی قرار می‌گیرد و شواهدی ناظر بر نسبت فعالیت‌های سیاست‌گذاران با ایده‌ها و تحقیقات، مد نظر قرار خواهد گرفت. پس از آن، برخی از یافته‌های برآمده از مصاحبه‌ها بیان خواهد شد. در پایان، پیشنهادهایی برای ارتباط احتمالیِ مؤثر میان فلسفه‌ورزی و سیاست‌گذاری ارائه می‌شود و همچنین، برخی از پرسش‌های برآمده از این تحلیل که بیشتر ناظر به اصول اخلاقی و عدالت اجتماعی‌اند، مطرح می‌شود.
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۲۴

نظرات  (۱)

Vous allez chercher trop loin !Si les élèves se balancent, c’est que les chaises sont trop petites !C’est le seul moyen d&avouo;rsqir une posture confortable !Depuis que j’ai des sièges (et un bureau) à ma hauteur, je ne me balance plus.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی